2012-02-02

Lyxfällan

Längesen jag skrev nu... Det har varit fullt upp på jobbet = gymnasieval, som nu är klart. Skönt! I morgon tänker jag sluta vid 14, för förra veckan jobbade jag sent två kvällar och hade möten med föräldrar... I morgon kväll ska jag ut och äta med lite knuttefolk. Slängde iväg ett sms och vips så är vi 29 pers som ska ut och äta!

Förra fredagen var jag, Annika, Kresse och Björn till Bollnäs på "Quiz på Palladium". Det var riktigt kul, även om jag blev liite för yr i kolan. Vi kom på andra plats av säkert 10-15 lag, det kändes gött!

Satt precis och tittade på Lyxfällan. Förstår mig inte på folk. Familjen i programmet hade bensinräkningar på 6.000 kr/månad trots att de åker kommunalt till jobbet! Mamman köpte hälsokostpreparat för 4.000 kr/månad. Fruktansvärt att lägga pengar på sånt men inte ha råd att göra något alls med sina barn.

Måste bara säga att jag älskar mitt jobb! Jag möter så många fina ungdomar (förallandel vuxna också ) och det ger mig energi och motivaton.

Inga kommentarer: