2012-08-17

Sjukpensionärer

Vilken otroligt upplyftande blogg detta blivit, bara sjukdomar, smärtor och annat. Haha. Jag som hatar att prata om sjukdomar. Har så svårt för sånt. Det är sisådär med ryggen fortfarande, men hoppas på bättring.
Nu tänker jag ta upp ett ämne som jag retar mig på:

Sjukpensionärer/sjukskrivna

Jag har full förståelse för att man kanske har en sjukdom/funktionsnedsättning/är sjuk/har ont, så man inte kan jobba. Det har jag inga som helst problem med.

Men:
Jag vet männsikor som varit sjukpensionärer i många år. Vissa har "ont i ryggen" men de klarar att jobba svart som snickare? Eeeeh? Vet de som är sjukpensionärer som byggt en egen stuga, som klipper gräs och påtar i trådgården dag ut och dag in. Vet även andra som är sjukskrivna eller sjukpensionärer som åker till Tyskland och handlar sprit som de sedan säljer. Jag menar sitta i en bil i 100 mil enkel resa är väl inte särskilt bra om man har ont i ryggen? Denna resa gör de flera gånger i månaden. Jag ifrågsasätter hur sjuk man är då.

Jag är ingen läkare, jag är inte sjukdomskunnig. Men om man klarar att åka till Tyskland flera gånger i månaden eller kanske köra motorcykel en hel dag så borde man även klara enklare arbete. Rätta mig om jag har fel!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte annat än hålla med!
Vissa har förmågan att kunna välja när dom har ont eller problem. Jag blir riktigt imponerad! (läs j-vligt irriterad!!)Så fort det är helg eller någonting som är roligt på G så är värken/problemen som bort blåsta för vissa. Men som sagt var jobba det går ju INTE! Å jo jag vet hur det är att ha ont själv.....Har svår värk i nacken/ armen själv 24/7.
Hoppas att Du blir bättre i din rygg och nacke!
M