2008-07-31

Classic Car Week - Rättvik

Rättvik var en enda stor gröt. Husvagnar och bilar överallt, campingen måste ha varit överbokad. Elin och jag stod i 45 minuter i kö för att köra in i Rättvik innan Uffe och Magnus ryckte ut och hjälpte oss att köra en omväg som de hittat med hjälp av gps så vi slapp kön. Herregud!

På cruisingen så var det såklart massor av folk. De hade vakter på bensinmackarna som stod och släppte in bara ett fåtal åt gången. Hur långa köer som helst såklart. Mycket fylla var det också. Men... massor av fina bilar - trots att jag inte förstår mig på sånt. Fotade lite men det var ganska mörkt när vi kom ut och då blir det ju blixtbilder, dvs inge bra. Lägger ut några i fotodagboken ikväll ändå.

Igår körde jag Uffes cab hem, härligt. Fick sällskap i bilen av Gustav. Vi åkte nercabat hela vägen hem. Det var meningen att Elin också skulle åka med oss. Hon vann en jättestor Nalle Puh i Rättvik och den "ville åka pickup" så hon åkte med de andra hem. Gustav tyckte det var lite skönt att slippa lillasyster en stund sa han. Jag minns själv hur det var, ibland var det jättejobbigt att ha en lillebror...

Jag har drygt två veckor kvar av min semester, ikväll stundar grillfest hos Lotta.

Inga kommentarer: