2008-07-03

Tjänstledig

Jaha, så var även denna vecka snart slut.
Det blir inte så mycket uppdateringar, har inte så mycket att skriva. I söndags var jag då på marknad i Ockelbo, som jag skrev i förra inlägget. Orkar inte att gå hur länge som helst, krafterna är inte 100% än. I måndags var kusin Emma och jag ner på Rörberg. Jag satt i inskrivningen och var sedan banchef, Emma hjälpte till och var jätteduktig! Tur det eftersom det fattades folk! Det var riktigt dåligt väder också med idogt regnande, men ett 20-tal deltagare kom ändå. Vi hade två avåkningar men ingen gjorde sig illa tack och lov. Det är väl bara egot som får sig en törn och så lite småskador på motorcyklarna såklart.

Tisdag kväll var det hojtur till Farmor Mildas Kafé i Hovra. Mycket trevligt. Vi var 18 personer och invaderade väl mer eller mindre stället. Jag var ju lite sugen att åka på Sigge Hill i Hudik och bestämde mig för det, så jag åkte i ilfart hem, ställde in hojen, bytte kläder och hoppade i bilen. Tomas hade också kört upp från Gävle så vi sammanstrålade på Café August. De här kvällarna med Sigge Hill har blivit tradition och har hållt på några år, jag har aldrig varit dit tidigare. Sigge Hill är en musiker som var väldigt poppis på 80-talet. Han spelar 1-1,5 timme varje tisdag och har alltid två (ibland flera) hemliga gäster. I tisdags var det Papa Dee och DiLeva. Vilket jubel! Det var verkligen en toppenkväll! Jag ska definitivt ner nästa tisdag igen...

Igår hade vi en liten sommaravslutning med kollegorna i Hudik. Vi var på Stenegård i Järvsö och sedan på Lincaféet. Bilder kommer i fotodagboken vilket millenium som helst ;-) Det var en väldigt trevlig dag i varje fall, solen tittade fram till slut också. Tror att jag fick lite färg i ansiktet och på armarna. Benen är som vanligt kritvita, suck...

Jag tror att jag har glömt att berätta att jag från 1 september ska vara tjänstledig från min tjänst i Hudiksvall?!? Jo, jag har fått 80% här i Ljusdal och jag måste säga att det känns helt underbart! Det är svårt och sliter, att jobba i två kommuner. Jag är alltid på fel ställe liksom och det blir avhackat på nåt sätt. När man kommit in i jobbet är det dags att jobba i nästa kommun.

Det funkar bra med maten och ätandet i alla fall. Jag äter purékost hela tiden nu. Har testat att äta lasagne, fisk i alla möjliga former, bakad potatis och även lite couscous. Det funkar, känner inget obehag eller så. Jag är noga med att tugga tugga tugga och svälja små tuggor. Ska äta såhär även nästa vecka, sedan kan jag börja äta "vanlig mat" men i små mängder såklart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv, det var jättetrevligt! När som helst, var som helst! =) Jag är på!

Sofia sa...

Du är så duktig! Du måste sätta ut lite före och efter bilder, samt "under-tiden" bilder :) Kan tänka mig att man ser stor skillnad redan. Kram kram.

angela sa...

Åh sigge hill *blir nostalgisk*

Grattis till halvvägsmålet! :D