2009-07-05

Första semesterveckan

Oj vad det var längesen jag skrev! Här kommer lägesrapport från veckan som gått

Måndag - åkte till Rörberg och jobbade som banchef på broms-kurvkurs. Massor av bilder finns här. Sov kvar hos Tomas för att uträtta lite shopping i Gävle på tisdagen. Men i denna värme! Jag svettades kopiöst när jag gick omkring i Valbo köpcentrum iförd skinnbyxor och gore-texjacka. Uschamej! Hittade det jag skulle i alla fall och styrde hemåt. På kvällen åkte jag och Annika, Hasse och Marina till Hudiksvall och "Jukebox" med Sigge Hill. Kvällens hemliga artister var Idde Schultz och Moneybrother. Helt suverän spelning! Ingen kamera med denna gång...
Onsdag minns jag inte vad jag gjorde faktiskt. Jo, handlade lite och städade inför att Mimmi & co skulle komma på besök
Torsdag förmiddag dök "ståkkhålmarna" upp... Mimmi, Kenneth, Martin 5, Ellie 3 och Gustav 2. De fick bo i mitt sovrum och Ellie och Martin sov i varsin soffa. Jag sov på extrasäng inne i datarummet. Det fungerade utmärkt. Vi åkte ner på köpingen på eftermiddagen, handlade lite på DollarStore och fikade länge på Rosehills.
Fredag åkte vi till Ingalunda först. Vi hade gjort sallad och laddat för en picknick. Men ack vad vi bedrog oss. Vädret vände under fredagen och det blåste så kallt vid Dellensjöarna så vi kunde inte sitta ute. Så vi åkte hem och åt vår picknickmat istället...
Lördag besökte vi Järvzoo först. Lyckan var fullkomlig för barnen då björnarna var framme och visade sig hela tiden. De badade och lekte med varandra, underbart att se! Det var lite jobbigt att gå för de små, men det gick bra. Vi åkte till Lill-Babs Café och fikade efteråt. På kvällen grillade vi och barnen somnade tidigt, trötta efter dagen. Ellie blev lite sentimental och sa "är det sista kvällen vi ska sova hos Emo nu?" och så började underläppen darra... så sött!
Söndag - Mimmi med familj skulle åka vidare mot Tomteland i Mora m.m. Jag åkte med dem en bit på hojen och vi tittade på "Per Lyckes Sten" utanför Näsberg. Har inte varit där på ca 15 år. En väldigt stor sten är det!

Har tillbringat en hel del av eftermiddagen och kvällen med att läsa klart boken "Om du kunde drömma" och har nu börjat på del 2 i serien av Stephenie Meyer.

Massor av bilder från dessa dagar kommer i fotodagboken troligen i morgon eller på tisdag, har massor av bilder att gå igenom...

Inga kommentarer: