2009-06-29

Helgen

Nu har det hänt mycket sedan jag skrev sist...

Fredag morgon kom Uffe och ungarna och hämtade mig, vi åkte till garaget och Uffe satte dit däcken på Kawan så nu går den några mil igen. Däcken var helt slut och det märkte kan jag säga. Känns väldigt opålitligt att köra då. Gustav åkte på hojen med mig från garaget och sen var han här en stund. Elin stannade kvar här också senare, hon hjälpte mig att tvätta en av hojarna. Jag hade berättat att jag skulle ut på långtur på lördagen så då kom Elin på att jag:

"kunde säga till pojkarna att det är en flicka som heter Elin som har hjälpt faster att tvätta den gröna motorcykeln, och flickan var noga".

Haha, hon är väl för söt. Men Elin, sa jag, det är väl inte bara pojkar som åker motorcykel? Nä, du åker ju också faster! Ja, och även andra tjejer. Nä, sa Elin. Bara faster åker motorcykel. Hi hi.


Fredag kväll åkte jag till Rosehills och Humla visfestival. Underbart väder. Massor av folk och Annika S, Helén och jag satt och gonade oss på en filt medan vi lyssnade på bra artister. Kikade lite extra på Toni Holgersson och Tommy Nilsson. Jag bröt upp strax före 24 eftersom jag skulle upp 6.30 och åka lååångt på hojen. Tyvärr missade jag då Staffan Hellstrand, som f.ö hade varit jättebra.

Lördag morgon ringde klockan och jag vaknade helt genomsvettig. Gosh vad varmt det är i sovrummet, trots att jag har fönstret öppet . Jag kände mig i alla fall pigg och alert för en mc-tur till Norge och Röros. Åkte ner till Statoil till 08.00 och vi blev 11 pers som åkte. Perfekt väder att sitta på hojen, men inte särskilt kul när man stannar och står i gassande sol i mc-munderingen! Vi gjorde några korta stopp för att fika och tanka och fylla på med lite vätska. Var framme i Röros ca 11.30. Röros är en underbart litet samhälle, tyvärr var det FÖR varmt så vi var inte särskilt sugna på att strosa på gatorna i våra kläder. Vi käkade lunch och sedan återvände vi till hojarna för hemfärd. Tomas och Anne åkte vidare för några dagars semester i Norge. Vi andra åkte till Funäsdalen och tankade och tog sedan vägen via Flatruet hem. Oj vad vackert det är på kalfjället. Sedan åkte vi vidare mot Ljungdalen och därifrån var vägen jättefin ända till Åsarna. Några av oss gasade lite extra där... .
En jättetrevlig dag med trevliga människor och kalasväder. Ändan började göra sig påmind på vägen hemåt så sista tjugo milen var det riktigt jobbigt. Efter 80 mil på hojen i gassande sol så är man ganska mör kan jag säga. Men efter en dusch så piggnade jag till och åkte ner till visfestival dag 2 på Rosehills. Hann höra Stefan Sundström och Nina Ramsby bl.a.

Igår var jag slut efter helgens bravader. Det var stekande sol och FÖR varmt så mamma och jag åkte på en liten turné. Skönt med bil med ac i denna hetta. Vi åkte till Majas och fikade, sedan på Mobackes. Köpte en tomat och en gurka.

Bilder från visfestivalen och Rörosturen finns i fotodagboken som är uppdaterad från förra veckan

2 kommentarer:

angela sa...

Låter som en riktig toppen helg :)

Sofia sa...

Snygg skjorta Tommy hade på scen ;)
Kul att se alla bilder. Kram.