2012-04-02

Egypten

Har haft en underbar vecka i Egypten. Ingen magsjuka som jag oroade mig för, tack och lov...
God mat, trevliga människor och framförallt vackert väder!

Vi var även på en snorklingsutflykt och det var verkligen en upplevelse. Herregud så häftigt. Jag såg gula fiskor, muränor, platta fiskar, lååånga fiskar, randiga fiskar... och så koraller såklart... med lila anemoner bl.a. Superhäftigt!

Det enda negativa med Egypten var möjligen alla mastiga försäljare. De ger sig inte, de SKA ha in en i affären. Jobbigt! Det fanns heller inga kvinnor, såg endast en egyptisk kvinna på hela veckan, det är männen som arbetar tydligen. Shopping; 4 badhanddukar (3 var presenter), ett armband, en klocka, ett halsband och inget mer. Det fanns fuskConverse för en hundring men jag tyckte att det räckte med de 5 par jag redan har, haha..

Nu är det jobb denna vecka och sen är det påsklov, jag jobbar t.o.m torsdag denna vecka, sen är jag ledig till onsdag veckan därpå, känns ganska gött. Det är ju väldigt lugnt på jobbet när det är lov, tomt på elever och lärare. Ganska trist faktiskt. Jag brukar fika med personalen på expeditionen de veckorna.

Fotodagboken? Ja den är inte uppdaterad sedan i julas, men bilder är på G, jag lovar. Kommer en sudd ifrån Egypten om inte annat. Inom tid, inom tid ;-)

2 kommentarer:

Sofia sa...

Bilder är alltid kul :) Speciellt från utlandet. Kram.

catja sa...

Välkommen hem! Tänkte just säga det att fotodagboken är lite dåligt uppdaterad för nyfikna personer som jag. Ska bli skoj att se bilder från Egypten.