2012-06-07

Examen No 1

Kom precis hem från Vintergatans examensfirande. Det är något med examen som får mig att böla. Eleverna gråter för att de ska skiljas åt och lärarna gråter för att de skiljs från eleverna... jag gråter för att alla andra gråter... suck ;-)
En mycket fin tillställning var det i alla fall. Jag blev bjuden på middag tillsammans med niorna innan firandet. Jättetrevligt. Sen bara rasade det in folk och det var musikuppträdanden m.m. Så fint så. Vi var på Rosehills och det var kanonväder hela kvällen. I morgon ska jag på Examen No 2 i Järvsö!

Mina mcstövlar kom förra veckan. De var för små :-(
Fick veta att de var små i storleken så jag tog stl 43 för att vara säker. De var för små då. Så idag kom stl 44 och de passar perfekt! Nu inväntar jag även goretexbyxorna som jag beställde. Hoppas de ska passa! Apropå mc-kläder så hade vi ju mc-tur igår. För tredje året så ordnade vi i SMC Gävleborg "Mc-dagen". Detta innebär start från olika orter i länet och målgång på ett hemligt ställe. Vi har bestämt att vi kör vartannat år i Hälsingland och Gästrikland. I år var det Hälsingland, jag hade tipsat på SteneGård och så fick det bli. 125 knuttar sammanstrålade i Järvö och fikade. Supertrevligt. Hade tyvärr ingen kamera med mig...

Inga kommentarer: