2012-06-26

Gräsklipparbrand

Midsommar är över. Skönt måste jag säga. Jag gillar inte storhelger eftersom man som singel och barnlös lätt "blir över" då. Många har ju "stora-släkten-firande" eller är med sin älskling osv... Puh, nu blir det lugnt med såna helger på ett tag.
Jag och Annika grillade hemma hos henne och åt så att magen stod åt sju hörn. Jag var även på teater på midsommarafton. Såg Peter Pan på Träteatern i Järvsö. Snälla Anna-Lena hade bjudit med mig. Den var jättebra och verkligen att rekommendera! Midsommardagen tillbringades i Hennan med Uffe och ungarna, mamma och jag åkte upp. Vi grillade och sen ville ungarna spela minigolf.


I torsdags brann min och brorsans gräsklippare! Jag skulle klippa gräs och hann knappt börja så tog den eld.  Antagligen så läckte bensintanken eller nåt, efter noggrann undersökning av bror och morbror ;-)


STIGa som jag skämtsamt kallar honom är (var) för övrigt en av mina två favoritkillar, den andra braiga killen är Georg, som är min kaffemaskin. Döpt efter George Clooney som gör reklam för kaffemaskinen i fråga. Nu är alltså STIGa död. Jag fick låna en miniSTIGa av morbror Magnus så jag fick gräset klippt. Men StorSTIGa gör det på under en timme mellan LillSTIGa tog 3 timmar på sig. Herregud vad bekvämt det är med åkklippare. Nedan en bild på eländet!

Inga kommentarer: