2012-09-26

Matlagningsprogram

Matlagnngsprogram på tv intresserar mig.
Det ser så enkelt ut när de trixar till något med drakfisk, gulfenad tonfisk eller någon annan fisk som jag aldrig hört talas om... Jag skulle inte ens klara att filéa en fisk! Visst gillar jag att laga mat, men jag är inte särskilt avancerad och behöver oftast ett recept. Är ingen som skulle kunna komponera en maträtt om jag fick en drakfisk + okända grönsaker till exempel.

Jag har inte tränat sen i april pga nacke/ryggvärk. I morgon ska jag dock prova Gymmix nya pass Body Balance. Få se hur det går. Det känns i alla fall bra att börja med ett lite mer stillsamt pass. Jag promenerar inte lika idogt som tidigare, men försöker gå 3-4 ggr/vecka i alla fall. Jag har även inköpt stavar och så kör jag sjukgymnastik här hemma. Vill så mycket och gärna, men jag har ingen lust med nånting nuförtiden.

I helgen blir det i alla fall lite trevligheter. Fredag kväll ska jag på Tallbacken, en av skolorna jag jobbar på. De har 15-årsjubileum och det bjuds på mat och underhållning. På lördag ska jag till Ann-Louise på tjejmiddag.
Drakfisk

Inga kommentarer: