2010-08-18

Den vilda jakten på duschkabinen...

Hojåkning
I helgen var det mc-åkning för hela slanten. Lördag blev det en riktig långtur, vi var tre pers som åkte totalt 60 mil så gissa om min rumpa värkte innan jag var hemma? Vi var i Dalarna på småvägar och utforskade, riktigt fina vägar hittade vi! Vädret hade inte kunnat bli bättre heller, det var supervarmt hela dagen.
I söndags blev det en kortare tur på ca 20 mil. Vi fikade på Majas och sen åkte vi runt Hälsingland. Fint väder även då, vi var fem personer som åkte då.

Veckan
I måndags blev det en lång dag. Kusin Emma och jag åkte till Gävle och Rörberg på eftermiddagen. Emma är så himla duktig och hjälpte till suveränt bra, det var tur det för vi var lite kort om folk. Var hemskt glad att vi åkte bil när det var dags att åka hem för det var riktigt kallt där vid 22-tiden...

Har tittat på två hus denna vecka. Ett i centrala Ljusdal som var i väldigt bra skick. Rent och fräscht även om det inte var min smak på tapeter och sånt. Men näe, det kändes inte riktigt rätt. Dels så var köket väldigt litet, sen var även sovrummen (2 st) små. Nä, jag vill ha space. Jag gillar mitt hus jättemycket men har ju nu fått för mig att jag vill flytta närmare Ljusdal.
Idag har jag tittat på ett billigt och litet hus strax utanför Tallåsen. Tanken var då att flytta till lägenhet och ha det som sommarstuga. Men nä. Renoveringsobjekt som visserligen skulle gå att få riktigt fint för huset har charm. Fin utsikt också med vy över sjön Växnan.

Jag jagar en ny duschkabin. Enkelt trodde jag. Jo tjena... Det är så lågt i tak i duschrummet så jag har hittills inte lyckats att hitta någon. Det är 1.97 i takhöjd så kabinen bör vara ca 1.90. De flesta är 2.05 eller ännu högre :-(

1 kommentar:

Susanne sa...

Det var det smartaste jag läst på länge! Ett bestickställ till ska köpas in inom kort här! :-) Tack för tipset!