2010-08-22

Skolstart

Nu börjar jag mer och mer tänka att jag kanske ska bo kvar i mitt fina hus ändå. Priserna på hus i Ljusdal är inte riktigt i mitt prisläge vad det verkar. Varken kan eller vill köpa hus i miljonklassen. Jag måste ju tänka att jag har bara en inkomst så jag vill inte dra på mig för stora skulder. Jag gillar mitt hus jättemycket, men vill gärna bo närmare Ljusdal. Saknar även ett garage. Kanske jag ska bygga ett garage då? Behöver nog ta ett snack med banken tror jag... Borde få huset värderat till att börja med. En sak är säker och det är att panelen på ena gaveln måste bytas, helst i höst men annars till våren. Jag borde i alla fall börja med att köpa brädorna och måla dem innan det blir vinter, så är det "bara" att hitta någon som byter de där brädorna åt mig sen då... Hm.....

I morgon börjar skolan igen för alla elever efter sommarlovet. De som ska börja gymnasiet eller på en ny skola överhuvudtaget är nog lite pirriga i magen ikväll. Jag minns när jag själv skulle börja skolan. Jag hade alltid jättesvårt att sova och var sådär pirrigt förväntansfull. När jag gick i skolan så hade man en skolbänk som gick att öppna. I botten på bänken la man fint papper och så klädde vi böckerna med papper också. Å vad jag gillade att göra fint i min bänk. Sen samlade jag på luktsudd som jag hade i en burk på bänken. Mysigt att tänka tillbaka på. Jag gillade att gå i skolan ända upp till gymnasiet, då vände det. Jag dyrkade min lärarinna i första klass, å vad hon var fin och snäll ;-)

Så här såg jag ut när jag gick ut ettan. Kortet är taget på min examen och mamma hade sytt klänningen jag hade på mig :-) Hur var det för er att börja skolan och hur såg ni ut "på den tiden"?






4 kommentarer:

Birgitta Brolin sa...

hahahahaha gullmuppa däääär....

Renée sa...

Meeen va fiiin! hihi....
tror inte jag har ngt foto på mig när jag gick i ettan...hmm..måste checka med mor.
Kraam

Marion sa...

Men såååå sööööt! ;-)

AKP sa...

Hej! =)
Tack för erbjudandet, har varit iväg på mitt premiärpass ikväll!
Hade som mål för många veckor sen att börja idag och fan jag klarade de, och jag dog inte :D