2011-02-06

30-dagarsutmaning - dag 19 - Detta ångrar jag

Jag tror inte det finns någon som inte ångrar något i sitt liv. Ibland kan det vara bagateller, ibland stora saker i livet.

Detta ångrar jag:

  • Jag ångrar att jag inte tog mod till mig och åkte iväg och jobbade som au-pair eller nåt efter gymnasiet. Skulle så gärna vilja kunna engelska flytande
  • Jag har kläckt ur mig väldigt korkade saker ibland, som sårat någon annan person. Det ångrar jag
  • Det finns sexupplevelser som jag bittert ångrar. Vissa har varit grymt dåliga, andra bra men personen i fråga har varit katastrof utanför sängkammaren. Tänker dock inte hänga ut några personer här. Men en del önskar jag som sagt att det vore ogjort, även om det inte är något jag går och grubblar på direkt
  • Jag ångrar att jag inte vågat ge mig in i relationer. Erbjudanden har funnits. En del riktigt seriösa. Men livrädda jag vände ryggen till och gick.
    En man tänkte lämna sin fru för mig. Jaha där fick jag det sagt också, jag har varit älskarinna. Inget jag är stolt över, men vet inte om jag ångrar det heller direkt. Jag tyckte mycket om den mannen. Men jag sa ändå bye bye. Det här var längesen, på 90-talet nån gång. Jag var även älskarinna en gång före honom, den mannen utnyttjade mig till 100%. Fy fan vad jag ångrar att jag föll för honom. Jag var ung, det är min enda förklaring.
  • Jag har inga barn. Jag vet inte om jag kan säga att jag ångrar det. För det har inte funnits någon jag har velat skaffa barn med. Så det har liksom aldrig varit aktuellt. Men jag tror att jag hade blivit en bra mamma
  • Jag ångrar många gånger då det blivit för mycket alkohol. Även detta är preskriberat nu. På det glada 90-talet var jag en partypingla och ibland blev det helt enkelt för mycket av det goda. Usch, inte kul alls.
  • Jag ångrar att jag inte rest mer i mitt liv. Men det är inte försent, så det kan jag ju ändra på
  • Jag ångrar att jag inte har varit bättre på att visa uppskattning för min familj och mina vänner. Varför säger jag inte "vilken bra kompis du är" lite oftare?

Mer än så kommer jag inte på faktiskt. Det finns säkert mer saker jag ångrar också. Men de kanske mår bäst av att leva kvar i mitt dåliga minne...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello you. Vad modigt, eller vad man ska säga, av dig att lägga ut saker jag ångrar... Det är ju inte sånt man (iaf inte jag) gärna pratar om.
Må bäst!
Kram Maria

Marion sa...

Modiga du!!!
Kraaaam