2011-02-15

Ett livstecken från lilla mig...

Har inte skrivit på ett tag för jag har känt mig ordlös...

Har funderat en hel del på fina J. Har funderat en hel del på mig själv också. Vad var det egentligen som hände? Eller inte hände? Hur gick det till?
Ja efter en lång analys så kan jag bara konstatera att jag tycker att det hade varit intressant att se vad det hade kunnat leda till. Absolut.

Har det väldigt hektiskt på jobbet nu. Jag trixar och grejar för att få det så bra som möjligt för mina elever. Känner mig irriterad på att bli beordrad att gå på vissa konferenser/möten som jag egentligen inte har tid med. Brottas med ständigt dåligt samvete för att jag inte har tid för allt och alla. Ja nu snackar jag bara jobb alltså. Jag tycker att jag är bra på att prioritera "rätt". Men det är inte lätt när någon säger att man måste gå på ditten och datten medan jag hade prioriterat annorlunda. Men det kommer att gå vägen det här året också, gymnasievalet... Det är jag ganska övertygad om. Jag har en fristad på tisdagar då jag åker till Bollnäs och jobbar på Hälsingegymnasiet. Där behöver jag inte tänka på allt "det andra". Trivs väldigt bra där. Det är riktigt riktigt roligt att träffa 18-19-åringar måste jag säga. Mognare och enklare att vägleda är de. Förra veckan pratade jag med en kille som har biodling hemma. Riktigt intressant

Jag gör absolut ingenting på kvällarna. Ja förutom söndag, tisdag och torsdag då jag tränar. Jag ligger i soffan och tittar på tv eller film. Ibland lyssnar jag på musik och läser. Läste ut Paganinikontraktet i helgen. Mycket bra bok!

I fredags skulle jag ha åkt till Stockholm för konsultationssamtal med kirurgen som ska operera mig. Men det blev snökaos så tågen ställdes in. Gör ett nytt tappert försök på torsdag. Hade turen att få en återbudstid :-)

Inga kommentarer: