2011-02-05

Lördag eftermiddag...

Idag har jag lördagsfikat såklart. Kom hem igår vid 21, tåget anlände 19.41 men jag åkte hem till Uffe för att träffa Gustav och Elin också innan jag åkte hem.

Jag har alltså varit på Årets Kock i Stockholm. Filip var ju med och tävlade, klart man måste åka ner och hålla tummarna! Nu är ju inte jag i branschen men jag tyckte det såg ut som att Filip skötte sig galant. Han såg stencool ut hela tiden och höll tiden båda gångerna. De gör alltså två rätter, en rätt som de fått träna på. Sen får de en råvarukorg kvällen innan och av det så ska de göra en rätt också. I år var det lax i råvarukorgen. Det var mycket folk på Globen. Kände igen en del kockar från tv-program. Filip slutade på en 4:e plats. Starkt jobbat av en 21-åring som tävlar för första gången. Killen som kom tvåa var med för 11:e gången!

Kommer att lägga ut lite bilder från Årets Kock och från Mimmi under kvällen. Titta i fotodagboken!

Igår åkte jag och Mimmi + barn till Nacka Forum för lite shopping. Jag var inte alls på humör av någon konstig anledning. Men ett par jeans kom jag hem med i alla fall. Boyfriendjeans, har letat såna.

Inga kommentarer: