2011-10-13

Glada Hudikteatern

Jag blir arg när jag tittar på SVT Play på Uppdrag Granskning om Per Johansson och Glada Hudikteatern... Har de glömt Pers engagemang och arbetsinsats? Det är ju ändå hans idé, om inte Per Johansson fanns så skulle de utvecklingsstörda fortfarande lära sig att knyta skor. För bövelen!

Jag har precis avslutat ett engagemang i en amatörteater. Vi har repat ca 20 timmar i veckan och däremellan läst manus. Vi började i maj och avslutade det hela i tisdags. Jag har gladeligen gjort detta utan ersättning, för det handlar inte om pengar!

Enligt teaterförbundet så är "rimligt gage" för amatörteater ca 1500-2000 kr/föreställning. Uppdrag granskning är upprörda för att de utvecklingsstörda får 950 kr/föreställning. Hahhahahha! Jag måste ringa Janne Josefsson och påtala att vi inte har fått en endaste krona.

Det finns saker som Per Johansson har gjort som jag tycker är fel. T.ex tagit ut dubbla reseräkningar. Jag känner inte Per och vill inte på något sätt försvara honom, men jag vet att det finns människor som har NOLL KOLL på papper/blanketter etc och som skulle kunna skriva tredubbla reseräkningar för att nästa sekund glömma att de har skrivit en enda. Jag hoppas att det är av dumhet/glömska som herr Johansson har skrivit dubbla reseräkningar.

Hur det än är så tycker inte jag att han verkar vara något annat än en god människa.


1 kommentar:

Alexandra sa...

Yes! Så bra skrivet, håller med dig fullständigt. Det känns som om det bedrivs en häxjakt på honom, till ingen nytta alls.