2011-10-15

Jag har gjort en tavla

Idag var första dagen på länge som var ganska oplanerad. Det har ju liksom varit mer än fullt upp med teatern. Men idag hade jag en s.k vilodag. Jag blev rastlös redan vid 12 :-(
Jag tycker inte om att inte ha nåt att göra. Det är likadant på jobbet. Det kryper i mig...
Idag hade jag visserligen kunnat kratta löv men jag hade verkligen ingen som helst lust till det, jag tog en del igår så jag struntade i det med gott samvete måste jag säga.
Istället så producerade jag tre tavlor, två var beställningar och så en till Isak som fyller 18 år idag. Ska åka dit och gratta senare...

Det körde ihop sig med tavlorna för på den ena tavlan så ville beställaren byta ut ordet "hon" till "jag" i texten till "En tuff brud i lyxförpackning" Det gjorde jag så fint, ja i första versen... men i andra versen blev det fel, så jag skrev "hon". Fan! Åkte ner på Dollarstore för att köpa en ny duk, tror ni de hade? Näääääääää... Så jag fick vackert åka hem igen och försöka göra det bästa av det hela. Det fixade sig tack och lov.
Veckan som kommer är fullspäckad. Jag har föräldramöte i Järvsö måndag kväll, två föräldramöten i Bollnäs tisdag kväll och två föräldramöten i Bollnäs på tordag kväll. Pust. Men det är rätt lugnt ändå för jag är förberedd och kör lite på rutin då det jag ska prata om är sånt jag kan och är påläst om. Det handlar såklart om gymnasievalet och behörighetsregler osv...
Jag funderar lite på hur jag ska göra med mitt hus. Jag behöver byta panel på en gavel. Jag kan inte göra det själv och har ju så jäkla svårt att be om hjälp. Förresten vem ska man be om hjälp? Tror inte någon av mina tjejkompisar kan byta panel, såga till brädor etc. Det har inget med att de är tjejer att göra, de kan det helt enkelt inte bara. För de flesta av dem har en man som gör sånt hemma. Jag har ingen man som kan sånt. Har inte ens en man FFS.... suck...
Så det blir väl till att leja bort det till en firma. Det kommer att bli skitdyrt men vad gör man? Skulle behöva köpa virket i vinter och kanske be några vänner att hjälpa mig att måla dem så de är klara till våren och så får jag leja någon snickare då.

1 kommentar:

Cordelia sa...

Kom tänka på när vi bytte panel och takpannor, så anordnade vi en fest, där vi stod för mat och dryck, bjöd in vänner som var händiga så de fick hjälpa till och vips så blev det gjort! Kan du inte göra nåt liknande...?