2012-03-11

Stockholm med Gustav

Gustav och jag var i Stockholm torsdag och fredag - hans 12-årspresent från mig.
Vi tog tåget 7.30 från Ljusdal, dumpade packningen på centralen och gick upp mot city. Gustav klippte håret på en salong där jag alltid brukar köpa hårprodukter, han blev så fin så fin. Värsta långhåriga killen var han innan... Han är så håröm så han gillar inte att klippa sig.

Vi lunchade på Kungshallen, jag åt libanesisk mat och Gurra pizza. Sen tog vi bussen till Tekniska museet. Vi hade bokat biljetter till deras Cino4 och såg filmen om Vulkaner. Gustav tyckte att det var häftigt när stolarna rörde sig och vi fick vatten på oss. Vi var säkert i 2 timmar på museet efteråt också. Sen in till city igen, Gustav shoppade två tröjor på JC. Jag blev lurad av en försäljare på Hötorget.... suck... "Halva priset på vindruvor". Ja men vindruvor är ju gottt. Jag köpte en förpackning jordgubbar för 20:- och så lite vindruvor. Det blev 60 kronor. Kom långt senare på att det innebar att vindruvorna kostade 40:- och eftersom det var halva priset så skulle de alltså ha kostat 80:-? Herregud, för lite vindruvor? Nä där blev jag grymt lurad kan jag säga...
Vi åkte till hotellet, Scandic Malmen på Söder och installerade oss. Slappade en stund innan det var dags för middag. Gustav ville ha amerikansk mat med "hamburgare och kött och sånt". Så jag hade googlat och hittade Mississippi Inn en liten bit från hotellet. Gustav tyckte att det var den godaste hamburgare han någonsin ätit :-)
Efter maten blev det bio, vi såg "Journey to the mysterious island" i 3D. Vi var supertrötta efter bion så vi gick till hotellet, duschade och sen var det godnatt...
Efter frukost på fredagen så åkte vi in till stan, fikade med Mimmi och Ellie på Vetekatten och sen shoppade vi. Gustav köpte ännu en tröja, ett par jättesnygga orangea jeans och en plånbok. Själv köpte jag ett par fjäderörhängen och en klänning/långt linne... Som den på bilden nedan fast i gult/grönt...


Nöjda, glada och trötta satte vi oss på tåget hem igen kl 14. Vi sov en stund båda två på vägen hem.

Underbara dagar med världens bästa kille. Kvalitetstid på hög nivå!
Jag växlade pengar på Forex också så nu har jag fickpengar till Egyptenresan :-)

1 kommentar:

Maria sa...

Vilken faster du är! :)