2011-04-24

Låna en bög!

Jag ber allra ödmjukast om ursäkt. Har inte bloggat på över en vecka. Huh?

Vad har då hänt för otroooligt spännande saker?
Tja förra söndagen var jag på nåt jättekul; Jag deltog i Projekt Romeo o Julia i Ljusdal och deras "Låna vem du vill". Man får låna vilken person man vill och så tar man en promenad och pratar om ditten och datten.

Jag lånade en bög

Ja det kanske verkar udda/konstigt/uppseendeväckande? Men jag ville verkligen låna någon som jag kunde föra ett samtal med som skulle ge mig något som jag inte visste sedan tidigare. Jag vet inte mycket om homosexualitet, så då blev det en bög. Bögen heter Urban och var väldigt trevlig och lättpratad. Jag fick veta det jag ville veta om hur det är att vara bög. Urban visste bara att en tjej i 30-årsåldern (ja, det är sant, de missade visst 16 år, ska jag känna mig smickrad eller vaddå?) hade önskat honom. Han var helt övertygad om att det var en lesbisk tjej som nu hade bestäm sig för att "komma ut". Jag är ledsen, men så är inte fallet. Jag funderade faktiskt mycket på det där efter promenaden. Jag började rentutav fundera "är jag lesbisk utan att veta om det?". Men näe, jag är vad jag vet till 100% heterosexuell. Har aldrig någonsin känt mig dragen till en kvinna på något sätt.

Orsaken till att jag ville låna en bög var dels för att diskutera alla fördomar som finns i samhället i stort och Ljusdal i synnerhet. Hur var det att komma ut som bög? Hur reagerade hans föräldrar/syskon/kompisar? Hur vet man att man är bög? Vilka fördomar har han stött på?

Den konstigaste frågan som Urban hade fått var från en man som frågade:
När ni bögar ska ha sex, hur gör ni då liksom. Ställer sig den ena med rumpan mot den andra och så drar ni ner brallorna och kör in den?
Herregud, vilken sten har den mannen bott under liksom?

Vad har hänt för övrigt då? Ja i helgen har mamma och jag varit i Sundsvall och bott på hotell. Vi bodde på Hotell Knaust som ligger mitt i centrala Sundsvall. Jag har typ nada pengar denna månad så det blev inte mycket shoppat förutom på Ikeakortet då. Thank god för kredit denna månad.

Vi har varit på bio: sett The Kings Speech. Mycket bra film. Fin. Colin Firth levererade så det bara small om det!
Vi har ätit god mat: lammracks på restaurang Mesoyo i fredags och kycklingspett på 7 kryddor igår. Vi har ätit smågodis och suttit på torget i Sundsvall och solat/titta på folk. Idag på vägen hem så fikade vi på Ingalunda Gård. En lugn och skönt helg med andra ord!

Gustav och Elin sov här i torsdags, de är världens underbaraste ungar. Nä jag är inte ett dugg partisk! ;-) Gustav är en gourmet. Han har upptäckt min mjölkskummare och gör gärna kaffe latte till faster. Oboy med skummad mjölk till honom och Elin fixar han också i ett nafs. Han sa i fredags att han ville vara hos mig någon dag och baka. Klart vi fixar det! :-D

Nåt mer för intresseklubben är att D nog kommer norrut snart. Jag vill bli av med min otroligt sexiga gördel bara... ;-)

5 kommentarer:

Marion sa...

Du är så härligt galen EMO!
Låna en bög, låter underbart!!!

Sofia sa...

Hur mår magen nu då? Har svullnaden lagt sig? Kram.

Mia sa...

Sofia: Näe, fortfarande svullen, ser ut som om jag är i tredje månaden ungefär... måste nog tappas igen :-(

catja sa...

Så jävla härligt att få låna en bög. :) Jag älskar bögar!

Cordelia sa...

"Hur vet man att man är bög"...Den frågan log jag lite åt. Inget konstigare än att man vet att man är hetero. Själv är jag i grunden bi, men för tillfället ointresserad av förhållanden. Och det vet jag med bestämdhet. ;-)
Hoppas det ordnar upp sig med magen. Krångel gillar vi inte!
Ta hand om dig...