2011-04-15

Hårklippning och lite annat...

Igår var jag till Stockholm pga att min mage är så svullen. Läkaren konstaterade att den är full av vätska. Så hon tog resolut fram en GIGANTISK spruta, stack in den tjocka nålen i min mage och sög ur vätskan. Iiiiiiiiih! Hon fick tömma sprutan 8 ggr innan det tog slut. Ändå var det en del vätska kvar som hon inte kom åt. Magen blev jätteliten och skrynklig. Jag blev ordinerad att ha gördeln på mig dygnet runt ytterligare några veckor och gärna använda tighta byxor. Idag kom jag faktisk i mina jeansleggins, det har ju varit lite si och så att få på sig byxor när magen varit så svullen.

När jag ändå var i Stockholm så passade jag på att klippa håret. Jag betalde endast 289:- för hårklippning + en förpackning hårfärg. Det priset gillas! Har en tunn plånbok denna månad så någon shopping var det knappt tal om. Jag köpte soya och sesamolja på en asiatisk affär och åtta bordstabletter på Hemtex. That's it...



På söndag ska jag gå en promenad med en homosexuell man. Misan jobbar på "Ljusdals Romeo och Julia" som projektledare och de har något som heter "Låna vem du vill". Detta innebär att man kan gå en promenad med en person som man vill veta mer om etc. Jag önskade att få gå med en homosexuell man. Varför det? Tja, det är något som jag inte vet ett dugg om. Jag är intresserad av att veta hur man "vet" att man är homosexuell, hur det var att "komma ut". Vilka fördomar han han stött på etc etc. Det ska bli jättespännande! Jag har alltså ingen aning om vem personen är. Det är ett 20-tal personer som ska promenera denna första söndag. Sedan följer fler tillfällen. Jag önskade en promenad med Bono, men tyvärr kunde de inte tillgodose min önskan ;-)

1 kommentar:

catja sa...

Oj vad mycket vätska. Hoppas det blir fint men det blir det säkert om du gör som de säger. Hellre gördel längre tid än mindre tid.

Låna vem du vill låter toppenkul grej. Att de inte hade Bono tycker jag är lite dålig. ;)