2011-04-11

Vårfloden

Vad härligt det var att komma tillbaka på jobbet idag! Flera elever kom och hälsade mig välkommen tillbaka och sa att de hade saknat mig. Sånt värmer! Jag har ett gäng tjejer som är in till mig nästan varenda dag på förmiddagsrasten och småpratar, ibland pratar vi om helt oväsentliga saker, men vi pratar ofta framtid och så också. I like it! Efter lunch var det ungefär som att någon hade slagit mig i huvudet med en gummiklubba. Så jäkla trött. Jag orkade inte jobba hela dagen helt enkelt. Så jag åkte hem, handlade och har nu sovit i 1,5 timme. Skönt!

På torsdag ska jag i alla fall ner till Stockholm och träffa läkaren, få se om jag ska "tappas" på vätska eller om allt är normalt... Skönt att få veta i alla fall


Över till något helt annat; Det rinner in vatten i min källare varje vår. Jag har haft proffs här som har tittat om/vad som skall åtgärdas. Men det är inte helt enkelt. Se bild nedan. Det är ruskigt irriterande med allt vatten. Står där och svabbar med mopp och trasor, det är MYCKET vatten också. Det är på våren när snön smälter som det rinner in, annars är det hur lugnt som helst. Vad fasen ska man göra??? När det regnar mycket så rinner det också in. Jag försöker leda bort så mycket vatten som möjligt från huset, men det hjälper inte. :-(

2 kommentarer:

Maria sa...

nu börjar jag sakna lite uppdateringar i bilddagboken! Fast det är klart, du har kanske inte haft kraft kvar att fota i dagsläget?

Mia sa...

Åh, jo kraft och lust finns. Men min "rätta" dator är inlämnad på lagning sedan 3,5 vecka och jag har lösenord och sånt till hemsidan i den. Så jag har inte kunnat uppdatera något annat än bloggen tyvärr. Men så fort datorn kommer så finns det bilder att lägga ut! :-)