2011-05-08

Blä!

Jag är ingen "deppig" person. Jag är en sån som [tyvärr] stänger av mina känslor många gånger, biter ihop och går vidare. I helgen har det varit riktigt blä. Jag kan inte förklara det hela. Känner mig bara off. Ska hoppa på motorcykeln och ta en tur senare, det brukar rensa skallen. Till kvällen är säkert allt bra igen.

Kanske ska jag ta mig en funderare på mig själv som person eftersom jag så många gånger känner mig missförstådd. Ibland hör jag mig själv säga en sak, men personerna omkring mig verkar höra något annat (?)
Jag har en bild av mig själv som en väldigt tydlig person. Tycker inte att jag är "flummig" eller otydlig, tvärtom. Ändå blir jag missförstådd ibland. Varför?

Ibland funderar jag på om jag har helt tokiga värderingar. Eftersom det ibland är så att jag verkar vara "kärringen mot strömmen" och mina vänner tycker precis tvärtom. Ska man tänka så att "majoriteten tycker si, så då är det rätt". Eller ska jag hålla fast vid mina värderingar?

Inte helt enkelt. Jag är även en sån som inte är rädd att säga vad jag tycker. Ibland går jag på som en bulldozer, jag borde vara mer ödmjuk. Jag har väldigt svårt för människor som sitter mesiga/tysta och "inte tycker något" och efteråt så tisslar de bakom ryggen. Säg vad ni tycker då för faan!

Just nu känner jag mig bara så jävla ensam.
Men vad är det jag saknar? Nya/fler vänner? En man? Sex? Utmaningar? Semester? Nytt jobb? Flytta?
Jag har faktiskt inget svar på frågan...

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Jag ska säga nu vad jag tycker ;)
Vi har ju möts på någon gång nu genom Nina. Kan bara säga bra saker om dig.
DU verkar vara: en sådan person som står för vad du säger, ger alla en chans, trevlig och rolig.

Hoppas detta kan lätta upp måndagen, om du nu inte redan är på bättre humör vill säga.

Ha en fin dag!

UlrikaBorg sa...

Mia! Nu är det så att jag tror det är nyttigt att vara "kärringen mot strömmen", då är du iaf levande! Tänk om du skulle vara en i mängden som tyckte som alla andra... Självklart så ska man försöka vara ödmjuk också.
Jag tycker du är en härlig person. En tjej som står rak i ryggen och säger precis vad hon tycker! Det ser jag faktiskt som en styrka samtidigt som det skrämmer skiten ur mig. Fega & konflikträdda Ulrika (något mer jag ska arbeta med)! =)
Sist men inte minst så kan jag förstå precis hur du känner dig för jag har själv varit i samma sits ett antal gånger!! Tyvärr så har jag inget bra svar till dina frågor. =(

Hoppas du finner några svar till alla dina funderingar!

Kram kram