2011-05-23

Matstafett och Vulkanutbrott...

Jäkla vulkanutbrott!
Jag hoppar verkligen att inte askmolnet ställer till det för oss så vår resa blir inställd :-(

Annars är livet ganska gött just nu till motsats för någon vecka sen.
Jag fullkomligt älskar mitt jobb. Har just nu gruppvägledning med åttorna på de olika skolorna jag jobbar på. Det är så kul! De är nyfikna och intresserade och tacksamma för att de får sitta och prata om sin framtid. I love it!
Jag har ett gäng elever i nian (5-6 stycken) som kommer in till mig VARJE dag på förmiddagsrasten. Vi pratar om gymnasiet, framtiden, killar, tjejer, typ allt möjligt. De är verkligen supertrevliga och jag kommer att sakna dem när de slutar om några veckor. Jag har inte bestämt om jag ska gå på skolavslutningen än. Jag tycker det är lite jobbigt faktiskt. Jag är så himla blödig så jag får sitta och svälja gråten när de sjunger "Den blomstertid" och sen när niorna står och gråter utanför kyrkan så är det bara urjobbigt ju! ;-)

D kommer hit också, i juni har vi insett att vi inte får till det. De helger jag kan så kan inte han o tvärtom. Men i juli ska det väl bli då. Det ser jag fram emot en hel del kan jag säga...

I lördags var jag och Misan med på Matstafetten. Det var som vanligt übertrevligt. Vi fick förrätt på vår lott och vi gjorde bruschetta med salami, soltorkade tomater och basilika. Riktigt gott blev det! Sen hamnade vi med lite andra människor på varmrätt och lika på desserten. Skitkul som vanligt! Ser redan fram emot nästa år!

Inga kommentarer: