2011-05-12

Regntunga skyar...

Nu blir det inga fler gnälliga inlägg. Bara så ni vet.
Jag ogillar skarpt när människor gnäller o gnäller och inte gör något åt sin situation. Det är fel på allt och alla och bla bla bla...
Nu gjorde jag detsamma. Gnällde som fan gjorde jag. Japp, och det är jag stolt över. Ja faktiskt. Som jag skrev tidigare så vågar jag nästan aldrig visa mig "sårbar" utan ska vara så jädra duktig hela tiden. Så att jag skrev ett sånt gnällinlägg var rena rama medicinen. En eloge till mig. Typ.
Ja, man är ju inte felfri. Även solen har fläckar ;-)
Tack för din kommentar Ulrika. Ärligt och bra. Men du, jag är inte så farlig, ibland öppnar jag munnen utan att slå på hjärnan bara. Det är väl det som uppfattas som "rak och ärlig" kanske... Ibland borde jag stänga munnen och tänka lite till

Hektisk vecka. Sista veckan för omval för niorna. Samtidigt ska jag försöka hinna med gruppvägledning med åttorna. Jag var ju sjukskriven i två veckor efter operationen, det märks. Det blir lite stressigt här i slutet av terminen känner jag. Måste ju hinna med lite innan resan till Turkiet också!

En lärare på skolan var i Alanya förra veckan, så jag har fått lite tips. Tjock plånbok medtages. Billigt billigt med kläder/väskor/skor. :-)

1 kommentar:

Cordelia sa...

Haha! Jag gnäller skitofta i bloggen. Det är min ventil för att slippa gräva ner mig eller utsätta omgivningen för depraverande monologer...*s*