2011-05-16

Obetald räkning

Sitter o retar mig på att min senaste Oriflameleverans inte dykt upp. Letar fram alla fakturor för att se att de är betalda - japp jag har prydligt skrivit datum då jag betalat. Skickar ett irriterat mail till Kundtjänst. Sen går jag in på min internetbank och kollar. Oooops, något verkar ha blivit fel, för jag hittar inte betalningen på senaste fakturan. Då är det bara att med svansen mellan benen be om ursäkt. Fakturan är betald nu. Förlåt då!

Pelletsleverans måndag 16 maj fick jag ett sms om i fredags. Nu är klockan 21.53. Ingen pellets har anlänt. Hm. De kan väl inte komma efter kl 22 liksom? Jag måste ju städa efter att de varit här. Kan säga såhär. Det är pelletsdamm ÖVERALLT i källaren då de varit här. De sprutar ju in pelletsen i mitt förråd från en bulkbil. Dammet tränger in i minsta lilla vrå. Hela pannrummet är helt vitt liksom... Jag hoppas verkligen inte de tänker komma nu typ. Det tar ca 45 minuter att städa efteråt... :-(

Annars så ser jag fram emot Turkietresan. Underbart med lite värme. Jag har ju blivit en riktig fryslort. Jobbet flyter på. Har jobbat i Bollnäs idag och även i morgon, eftersom jag inte jobbade där något förra veckan då jag behövdes "här hemma" pga omvalet.
Idag lunchade jag på Lilla K med en gammal vän från gymnasietiden, Stefan Svensson. Vi umgicks flitigt då det begav sig. Trevligt!

1 kommentar:

Cordelia sa...

Gjorde liknande "fadäs" idag. Fick en påminnelse på ngt jag var tvärsäker var betalt. Och det var det...men jag hade glömt betala de där 50:- i påminnelseavgift vilket uppenbarligen växte till 50+160 (inkasso). Såg inte att räkningen gällde detta utan ringde upp företaget och gnällde ynkligt i luren.
Man fick snällt acceptera läget, typ!