2011-06-21

All alone at work

Nu har lärarna gått på sommarlov, så här sitter jag mol allena. Idag har jag ägnat mig åt att städa. Gamla pärmar, papper och dylikt har rensats. Skönt att få det gjort. Sen städade jag även kylskåpet i lunchrummet. Hittade dären kvarglömd matlåda som var grön och luden, fy fasen vad äckligt. Jag vågade inte ens öppna den och slänga innehållet, utan slängde hela rasket.

Igår var det personalträff på Järvzoo, riktigt trevligt även om maten var kall. Kallt viltfärsspett är ju ingen höjdare om man säger så... Sen var det en enträgen ekorre som var sugen på våra salta pinnar som vi hade vid "minglet". Jag tyckte ekorren var skitläskig, den var liksom överallt och sprang runt våra ben så jag blev supernojig och klev upp på en bänk ett tag. Men till slut försvann den. Kvällen var supertrevlig för övrigt!

Idag blir det lunch med finaste Anna-Lena. Vi ska smörja kråset på LillBabs Caffär här i Järvsö. Smaskigt!

Inga kommentarer: