2011-06-03

Turkiet 2011

Fy fasen vilken underbar vecka i Turkiet!
Konstellationen Lotta - Anna-Lena - jag fungerade utmärkt. Vi har haft det varmt och skönt, blivit uppvaktade av turkar (mest blonda Anna-Lena) och shoppat multum!

Bilder finns i fotodagboken, så ni vet ;-)

Jag shoppade:
Ett par vita låga Converse
Ett par jeansblå höga Converse
Haremsbyxor
Gul tunika
Bikini
Ett par flip-flops
En liten skål att ha olivolja i t.ex
3 t-shirts
1 linne
Tror det var allt ;-)

Mindre kul var det att komma hem och inse att jordfelsbrytaren slagit till under ett rackarns åskväder. Detta innebar alltså att huset var strömlöst, dvs att kyl o frys var avslagna. Jag slängde tre kassar bröd och lite annat ur frysen, men kött och annat verkar ha hållt sig fruset, det handlade om ca ett dygn och frysen hade ju inte öppnats så jag tror det gick skapligt.
Sen hade åskan slagit ner i modemet så tji internet. Skrivaren är helt död. Routern verkar ha sagt baj baj och nätverkskortet i den stationära datorn verkar också ha fått sig en smäll av åskan. Joråsåatte... här hopar sig problemen... Nämnde jag att jag glömt att boka besiktningstid till Kawasakin och att batteriet i Triumphen var urladdat också?

Men... efter regn kommer sol, så snart så händer det!

1 kommentar:

catja sa...

Wiii vilken osis. Jag är ju den där som lärt mig av misstaget du just gjort så numera drar jag alltid ut alla sladdar om det blir åska eller om jag åker bort längre tid. Har haft nedslag då, som hos dig, allt gick sönder. Modem, router m.m.
Ni verkar haft en mysig resa. Härligt med en riktig tjejresa.