2011-06-15

Babianrumpa?

Nu blev det sådär långt mellan blogginläggen igen. Har ju varit utan internet till och från pga åsknedslag. Men nu verkar det funka igen, efter inköp av diverse nya attiraljer...

Det har varit två hektiska veckor. Skolavslutningar x 4 eftersom jag gärna vill vara med på alla skolornas examen. Jag är ju så himla blödig så det är superjobbigt eftersom jag nästan alltid sitter och försöker svälja gråten. Det räcker att en elev sjunger solo så börjar jag ;-)
Idag var det examen i Järvsö. Jag fick en blomma av en elev som kom och tackade mig för att jag är jag. En kille kom och kramade mig och sa "Tack så mycket för allt, och jag menar verkligen ALLT". Han har haft det lite jobbigt så jag blev jätteglad för de orden. Åh vad jag kommer att sakna dem, allihopa!

Jag har massor av kort som jag kommer att lägga ut i fotodagboken från de senaste veckorna. Vet inte om jag orkar göra det idag, men i helgen i alla fall. Så ni vet dårå...

Det har varit mycket hojåka senaste tiden. Förra helgen var det först en 40-milatur på lördagen då vi åkte Matfors-Stöde-Kälarne-Bräcke. Sen på nationaldagen så var det hemlig tur i hela länet på vår "Mc-dag" vilket innebär start från olika ställen i länet med målgång på hemligt ställe. Jag tog således med mig mina hojkompisar på en tur som gick till Högbo Bruk, så det blev 40 mil den dagen också. I lördags åkte vi till Dalarna, det blev 50 mil och på lördag har vi "På hemlig tur med Emo" och om vädret är med oss så kommer det att bli ca 60 mil. Stackars min rumpa! ;-)

Sommartid är jag lite osocial (eller hur man säger) för jag åker ju hoj så ofta jag kan vilket innebär att jag sällan/aldrig dricker alkohol och går ut på krogen. Men det här är mitt stora intresse och då prioriterar jag det. Så det så. Men nu känner jag att jag längtar efter en vinkväll med goda vänner. Ska kolla om det är någon helgtur som jag "kan" avstå ifrån så kanske det kan bli lite samkväm. Midsommar är ju i antågande också. Har inte den blekaste aning om vad jag ska göra. Helst skulle jag vilja att D kom hit, men han jobbar. Han kommer med all sannolikhet under sin semester i juli i alla fall. Mysigt!

Inga kommentarer: