2012-05-27

Den här bloggen är sorgligt eftersatt... suck...
Kanske beror på att jag inte har så mycket att "rapportera". Det är märkligt för flera gånger i veckan så kan jag slås av någon tanke, typ något som händer i min vardag som jag tänker "det där måste jag blogga om". Men vips så har jag glömt det...

Jag är en sån som är ganska hetsig i trafiken, jag helt enkelt tål inte människor som kör 80 på 90-väg, folk som inte blinkar när man står och väntar i en korsning etc etc. Jag hetsar lätt upp mig och sitter och svär och domderar för mig själv i bilen. Varför jag gör detta kan man undra, för det hjälper ju inte hur mycket jag än svär i bilen så kör den där gubben framför ändå "för" sakta. Energitjuv kan man kalla detta syndrom ;-)

Igår var det Matstafetten här i Ljusdal, som vanligt riktigt trevligt! Jag kamperade ihop med Jennie och vi blev tilldelade förrätt. Vi bjöd på Bruschetta med tomat, avocado och räkor samt en dragonsås. Vi var lite oroliga ett tag för såsen smakade bara majonnäs vilket jag tycker är skitäckligt, men ihop med bruschettan så blev det riktigt gott! Efterfesten var på Statt, där alla glada människor samlades och diskuterade var man hade varit, vilka fler som kom och vilken mat man fick... Supertrevligt!
Vi fick kall fläskfilé, klyftpotatis och basilikasås till varmrätt och mangosorbet till efterrätt som jag faktiskt knappt rörde för det tog liksom stopp efter all annan mat.....


1 kommentar:

Ullis sa...

Jag är precis likadan när jag kör bil. :D