2012-05-05

Glasögonorm? Nej!

Vips så var det två veckor sedan jag skrev sist.

Ja inget särskilt har ju hänt, förutom att jag varit och opererat ögonen på Memira i Sundsvall då, så nu ska jag väl slippa brillor är det tänkt. I alla fall ett tag, eventuellt kommer jag att behöva läsglasögon när jag blir äldre.  Operationen tog typ 10 minuter så det var en jädra timpenning de har måste jag säga, då operationen kostade 35.900 kr ;-)

Sen var jag på återbesök till plastikkliniken i Stockholm i fredags och visade upp min mage ett år efter bukplastiken. Jag är relativt nöjd, men har ett "put" kvar som jag inte tycker om. Läkaren kommer att skicka ett brev till Landstinget i Gävleborg ang detta men hon sa att jag inte sk aha några förhoppningar utan om jag vill få det gjort så får jag betala själv. Det tänker jag inte göra.

Jag undrar så om det här är livet?
Ska det vara såhär?
Är mitt liv som jag vill ha det?
Svaret är ja på vissa delar av mitt liv, svaret är nej på vissa andra saker.
Jag är väl inte mentalt i topp just nu kan jag säga, jag funderar mycket på jobb och kärlek. Nätdejta? Ge upp? Gå ut på krogen och ragga upp någon vem som helst? Ja sånt funderar jag på. Men jag kommer fram till svaret nej på alla dessa frågor. 

2 kommentarer:

Nina sa...

Varför säga nej till att nätdejta?? Det finns så många seriösa och trevliga människor. Vad har du att förlora?? Som sagt så träffade jag min man på mötesplatsen.se ;o)

Mvh Nina

catja sa...

...och jag säger lite som Nina; vad har du att førlora på nätdejting?
Jag träffade min Anders på nätet för femton år sedan och vi står ut med varandra än. :D