2013-01-28

Yr i bollen

Igår var jag på sjukhuset för att kolla varför jag är så yr. Har varit yr i över två veckor nu. Mår även illa mellan varven och blir varm och får känslan av att jag har feber.
Det blev en noggrann undersökning av en väldigt trevlig läkare. Han kollade blodtryck, lyssnade på hjärta och lungor och förklarade noggrannt vilka sjukdomar det skulle kunna vara. Sjukdomarna var Kristallsjuka och något annat som jag inte minns namnet på. Jag hade inga symptom som stämde på någon av dem.

Läkaren kom fram till att det mest troligt är diskbråcket i nacken som ställer till det. Jag bör träna nacken och om det inte hjälper så ska jag återkomma.

Det kan också vara stress. Hmmmmm.... ja hösten har ju varit en enda lång stress och ångestperiod. Har aldrig mått så dåligt någonsin tror jag. Mycket som hänt. Mycket som inte hänt. Men nu är det historia och jag blickar framåt! Men stressen från hösten finns ju kvar ändå liksom. Efter gymnasievalet ska jag ta lite ledigt och bara vara ett tag har jag bestämt. Ligga och pilla mig i naveln typ.

På fredag ska jag på slätröntgen av knät.Efter det blir det magnetröngen. Nästnästa vecka ska jag till sjukgymnasten. Vecka 9 blir det troligen korrigering av bukplastiken. Ja ingen kan då säga att jag inte utnyttjar sjukvården i Sverige liksom...

Inga kommentarer: