2013-02-20

EEG

Jamendåså. Då var EEG-undersökningen avklarad. Jag klev upp kl 4 i går morse enligt de direktiv jag fått. Väl framme på Hudiksvalls Sjukhus så satte de typ 20 elektroder i mitt huvud med hjälp av någon kladdig pasta och en bit av en sönderklippt disktrasa (jo, det är faktiskt sant). Kletet var inte att leka med efteråt kan jag säga.

Undersökningen innebar att jag låg ner och blundade. När sköterskan sa till så skulle jag titta upp, sedan blunda igen. Så höll det på i kanske 10 minuter. Sen fick jag andas häftigt i 3 minuter, det var skitjobbigt för jag blev yrare än vanligt. Sen skulle jag försöka sova då. Hann knappt fundera på om det skulle gå förrän jag somnade. Undersökningen avslutades med att jag fick titta in i ett stroboskop som blinkade på lite olika sätt, jag fick både blunda och titta under tiden. Klart!

Om 4 veckor får jag veta om jag har epilepsi eller inte. OM jag har det, så har jag nog en lindrigare variant trodde sköterskan som satt och tittade på mitt resultat under undersökningen.

Mamma skjutsade mig och efteråt så var vi på stan en sväng, jag shoppade en tunika på HM för 109 kr, inte illa. Igår kväll var två köpare hit och hämtade min kyl samt spis, som jag sålt. Idag kom nya kylen. Det blev nåt tok med spisen så den hade inte levererats till affären. Jag har en lånespis så länge, antagligen kommer min spis på fredag. Känns lite "kul" med nytt, kylskåpet känns jättestort, även om det är samma storlek som det förra...

Inga kommentarer: