2013-03-22

Operation avklarad

Operationen har gått bra, men jag har blött som fasen så alla bandage och kompresser blev helt genomblöta. Så idag var jag tvungen att åka till distriktssköterskan för att lägga om. I natt sov jag hos mamma (fick inte sova ensam) och jag var tvungen att ha 2 badlakan i sängen för att vara säker på att inte blöda ner.
Jag blödde väldigt mycket när jag gjorde bukplastiken 2011 också, så jag är väl en sån som blöder mycket kanske...

Fick ett väldigt tråkigt besked nu på eftermiddagen. Jag HAR epilepsi! Där är förklaringen till varför jag svimmade och krampade i en affär innan jul då...  Jag ska så fort det bara går till Gävle Sjukhus för vidare kontroller och start med medicinering. Självklart funderar jag jättemycket på vad det här får för konsekvenser. Kommer jag att få körförbud? (man brukar få det). Hur ska jag då komma till jobbet? Och snacka om att bli isolerad i Tallåsen liksom! Ingen mc-säsong heller om det blir så.

Jag tycker verkligen att det får vara nog nu. Ska det inte vara nog med jävligheter? Räcker det inte med alla sjukdomar och allt annat skit som hänt?

Ibland känns det som att jag bara inte orkar mer...


2 kommentarer:

catja sa...

Förstår verkligen att det känns tungt. Hoppas verkligen inte att du får körförbud. Samtidigt kan det bli riktigt farligt om du skulle drabbas av ett anfall när du är ute och kör. Håller tummarna för att du kanske aldrig drabbas mer av anfall. Hoppas allt är bra efter op'n och krya på dig på alla sätt!

Angående lösenord. Kanske dags att gå över till egen WP som du implementerar på din domän. Då kan du styra över saker hur du vill och är inte svårare än något annat.

Unknown sa...

Jag testar att fortsätta här på blogspot, för det känns trist att starta en helt ny blogg. Allt det gamla försvinner ju då liksom...
Jag hittade tips på nätet och jag kan starta en ny blogg som jag länkar till och den är då endast öppen för dem jag tycker ska få läsa. Jag testar så först.

Ang epilepsin: Jag är medveten om att det inte är bra om jag får anfall när jag kör bil, men det är inte säkert att svimningen var ett epilepsianfall (enligt doktorn).

Jag har tydligen rätt små "utslag" på "epilepsiskalan" så det är någon enklare form av sjukdomen isåfall. Jag ska in på utredning så får vi se sen....