2010-05-11

Bloggtorka

Det råder bloggtorka i det Olssonska hemmet för tillfället. Jag är knappt hemma, har massor på jobbet, hojsäsongen har dragit igång och så ska man ju hinna med att fika, träffa vänner och sånt också mellan varven. Bloggen prioriteras inte.

I lördags åkte vi till Gävle och motorcykelns dag. Fy faen vad kallt! Det var endast en plusgrad när vi åkte från Ljusdal. Jag hade pälsat på mig; långkallingar och vindbyxor under skinnbrallorna. Fleecejacka och luvjacka under mc-jackan. Ändå frös jag. Brrr!
Igår inhandlades ett par nya och förhoppningsvis varma handskar samt ett underställ. I morgon är det nämligen dags för tradition nr 1, Gökottan i Lingbo. Det har jag missat endast en gång under de 20 år jag har åkt hoj. Den gången hade det kommit ca 1 dm snö, så det var inte en människa där. Vill inte missa det för allt i världen, så det är väl bara att bita ihop.

Inga kommentarer: