2010-05-02

Det var den helgen det...

Valborgsmässoaftoenen firades hos Karin och Tomas i Ljusdal. En lugn och trevlig kväll med nya trevliga människor och så bästaste Anna-Lena med pojkvän Jon. Söta barn; Meja 10 månader och Ellen 2,5 år var också med. Meja åt makaroner men jag undrar hur mätt hon egentligen blev, för det låg säkert 389 makaroner under hennes stol när hon var klar ;-)
Tänk att ett enkelt ljud kan roa barn hur många gånger och hur länge som helst! Jag sa "tut tut" i en plastskål typ 100 ggr och Meja tyckte det var lika roligt varenda gång...

Igår blev det fika på LillBabs Kafé med Anna-Lena, Annika och Jennie med sötnötterna Thea och Inez. Måste säga att det är ett väldigt trevlig Kafé. Jag saknar verkligen ett ställe med generösa öppettider i Ljusdal. Bland det bästa jag vet vad gäller fikabröd är kanelbullar. De ska ha mycket socker på och får inte vara hårda. Mums! Det här kafét har väldigt goda bullar!

Kvällen då, ja nu ska ni få höra vad jag hade för skojsigt för mig... Jo jag DEKLARERADE :-(
Mrs Framförhållning hade som vanligt spart det till sista sekund. Ja själva deklarationen är ju busenkel och snabb att fixa, men jag har ju företag också, och det ska bokföras. Skäms nästan att säga men jag hade inte bokfört en enda gång på hela året. Nu låter det nog värre än det är, jag hade ca 50 verifikationer och många av dem är busenkla att fixa. Men... jag hade inte ordning på alla mina papper så det tog väldigt lång tid. Men nu är det gjort. Går allt som det ska så får jag en liten slant tillbaka lagom till jul, inte helt fel.

Idag har jag åkt hoj. Brrrrr, svinkallt! Tomas Jansson, Kent Rapp och jag åkte till SMTTs klubbkåk i Stenö där det var klubbkonferens. Trafikpolisen från Hudiksvall var där, en av dem var en f.d jobbarkompis till mig, väldigt kul att träffa honom, det var väl en 7-8 år sen eller nåt...

Men nu, nu åker jag söderut till D för några dagars mys :-D

Inga kommentarer: