2010-05-18

Gddddddddddansk

Mina röda Converse anlände idag. Fina. Nu vill jag ha ett par lila och ett par bruna också. Kanske gula? hihi... Tänk att skor kan vara beroendeframkallande!

Igår var det helvetesdagen som i TANDLÄKAREN. Det var meningen att jag skulle rotfylla tanden som gjorde så helvetiskt ont sist. Men... det blödde för mycket (inflammation) så det gick inte. Det gjorde inte lika ont som sist, men bedövningen tog inte nu heller. Ska inte bli för långrandig men jag kan säga som så att det var inte många muskler i kroppen som inte var spända när jag låg i tandläkarstolen. Var helt slut efteråt...

Igår kväll var vi hos Ingela. Vi har nu bokat vår nästa resa. I september åker vi till Gdansk. Svårt ord att säga, prova så får ni se... Gdddddddddddansk.... Skitsvårt
Flyg t.o.r 570 kronor. Samt 4 nätter på 4-stjärnigt hotell, totalt 2.000. Inte fel alls....
I grannstaden - som jag f.ö inte minns vad den heter - finns massor av spahotell så vi ska nog boka en spadag också tror vi... Härligt ska det bli!
´
Idag har vi jobbat stenhårt med projektet på skolan. Fyra inbjudna gäster kom och vi har haft alla fyrtio åttorna och jobbat hela eftermiddagen. Riktigt roligt var det!
De fyra gästerna avslöjade inte vad de jobbade med utan eleverna fick gissa. De hade tolv yrken att välja på . Ingen gissade rätt! Personerna vi hade bjudit in har otraditionella yrken, så det var nog inte så enkelt. En kille som jobbar inom hemtjänsten, en kvinnlig brandman, en kille som jobbar som förskollärare samt en kvinnlig målare. Det var riktigt intressant att höra dem berätta om sina arbeten.

Ikväll har jag varit på hojtur. Det blev tolv hojar som åkte kringelvägar för att slutligen fika på Condis i Järvsö...

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Va trevligt med en resa inbokad!
Gdansk är en fin stad. Var där i två omgånger omkring 2000 när min pappa jobbade där åt ett svenskt företag.
Är det Sopot du tänker på kanske angående spa?
Gdynia är också alldeles i närheten, men Sopot är mera känd för sina spa. Annars är Gdynia också en fin stad.

Hittade din blogg via AKP´s länkar.

Ha en bra söndag!