2010-05-31

Snart sommarlov

Nu börjar nedräkningen inför sommarlovet för mina elever. Det märks. De är inte så arbetssugna om man säger så. Nästa fredag är det examen. Jag får förmånen att gå på 3 olika skolavslutningar eftersom jag jobbar på olika skolor. Det känns viktigt att säga "hej då" till alla så jag ska försöka hinna med att vara på alla ställena...

Idag jobbade jag till kl 19, vi hade avslutning med lite utvärdering och så tillsammans med de gäster som varit delaktiga i vårt jämställdhetsprojekt. Vi åt sallad och pratade lite på Nyfiket.

Har klippt gräsmattan tre gånger sedan i onsdags. Gräset var så långt att gräsklippparen nästan inte orkade klippa. Har även rensat lite ogräs och oljat in trall + bro. Duktigt värre ;-)

I lördags var vi på Motorcykelns dag i Sundsvall. Vädret var sådär, så jag övervägde att stanna hemma, men fick sms med uppmaningen att åka så jag drog iväg ändå. Döm om min förvåning när vi blev 10 hojar i det halvtaskiga vädret. Vi kom upp i god tid och det var 740 hojar i kortegen från Timrå in till stan, mäktigt så det förslår!
Jag kikar lite på sista-minuten-resor. Är grymt sugen på att dra iväg. En veckas latande med sol, bad, god mat och vin. Grekland lockar. Eller kanske Egypten.

Inga kommentarer: