2010-05-23

Matstafetten

Jag har grymt ont i mina höfter. Det har kommit så sakteliga den senaste tiden. Kan det vara gårdagens discodans som förvärrade det hela den här gången tro? Hm...

Jo det var ju matstafett igår, riktigt riktigt roligt var det.
Man parar ihop sig med någon och så blir man tilldelad en maträtt och så kommer ytterligare två par, dvs man är 6 personer på varje måltid.

Misan och jag var ett par och vi hade fått veta att vi skulle bjuda på förrätt.
Vi hade gjort tre sorters sill med potis och ägg samt hårt bröd. Till det bjöd vi på snaps och öl.

Sen fick vi öppna ett hemligt kuvert där det stod vart vi skulle åka och äta varmrätt.
Vi åkte till en tjej i centrala Ljusdal som hade en tjejkompis som "parhäst". Sedan kom ett annat par dit då. Där fick vi lamm med potatis, rosmarinsås och chevreröra som var himmelskt god

Till desserten åkte vi till ännu ett nytt hem, där fick vi olika sorters hemgjord glass, dessertvin och kaffe med likör.

Sedan blev det partaj på Statt. Ca 100 par var med och det var så jädra roligt! Mycket folk jag kände och bara glada ansikten.

Träffade en pappa till en av mina elever, av honom fick jag jättefin feedback för det jobb jag lagt ner i sonens gymnasieval. Han sa att sonen hade sagt att han var så nöjd med all information och vägledning som han fått. Jättekul! Det händer så otroligt sällan att man får höra sånt av föräldrar/elever. Pappan är en som har koll på läget, så det kändes inte som något annat än att jag faktiskt har gjort rätt för det. Jag blev verkligen jätteglad!

Inga kommentarer: