2010-06-20

Söndag kväll

Somnade i soffan i 1,5 timme ikväll så här sitter jag nu, klarvaken :-/
Igår var jag på en jätterolig 50-årsfest. Det var Tomas Z som fyllde år och det var mycket folk i blandade åldrar. Vi fick ta nummer och para ihop oss med en av motsatt kön med samma nummer. Jag fick jubilarens pappa som kavaljer. Supergod mat i form av italiensk buffé med gott bröd, oliver, sallader, lufttorkad skinka flera sorter, lasagne och lite annat. Det blev dans och sedan öppnade baren... Åkte hem vid halv två för jag skulle upp i tid idag.

Sov hos mamma eftersom vi skulle på Emmas konfirmation idag. Så klockan 11 infann man sig i kyrkan. Alltid stämningsfullt där. Fin sång och sen en massa babbel som jag hade kunant vara utan, men konfirmanderna var verkligen fina. Efter kyrkan så blev vi bjudna på mat hemma hos Jörgen och Lisa. Makalöst god mat, inbakad potatis (som jag måste komma ihåg att be om recept på) och grillat. Focaccia med västerbottenost och kryddor, smaskigt värre. Efter det tårta som även den var en 10-poängare.

Hämtade gräsklipparen för efter en vecka i Grekland var det dags för det "roliga" göromålet igen. Efter sovstunden i soffan så kom Jennie, Tomas, Thea och Inez hit och fikade, trevligt! Inez blev visst nödig kände vi på lukten helt plötsligt, men när Jennie frågade om hon hade bajsat så sa hon bestämt NÄÄ på Inez-vis!

Jobbar två veckor till, sen har jag semester. Ikväll blev det klart att jag börjar semestern med att åka till D i Göteborg. Han har bokat värsta lyxrummet på hotell ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför kommer aldrig denna D och hälsar på dig? Och varför träffas på hotell?

Mia sa...

Svar till anonym:
D jobbar mycket och även sena kvällar. Om han skulle åka upp hit så får vi bara ca 1 dygn tillsammans. Om jag däremot åker till honom så får vi 2,5 dygn. Bra mycket bättre tycker vi.

Han bor inneboende hos en kompis just nu, så då föredrar vi hotell. Vi har varit hemma hos honom de två senaste gångerna.

Hoppas du är nöjd med svaret :-)