2010-07-07

Göteborg

Aaaah, sitter på tåget och har precis åkt från Göteborg. Har haft några dagar med D på hotell och det har som vanligt varit underbart på alla sätt. Jag har inhandlat tio nya skivor och fyra filmer, D är som en uppslagsbok vad gäller musik och film och det blir mycket av den biten då vi ses. Gillas! Igår gick vi en riktig långpromenad, D tror att det var 2 mil. Vi gick från hotellet och längs med hamnen förbi Älvsborgsbron och nåt som heter Röda Sten. På vägen hem kände jag av skoskav så vi åkte spårvagn sista biten.

Vi har bott på hotell Avalon mitt i stan, ett rum med spa på rummet. Dvs badkaret och tvättställen stod "ute i rummet" om ni förstår hur jag menar? Det var superfint, mosaik på väggarna i spadelen och lyxigt värre. Jag testade badkaret igår, vi insåg att vi nog inte fick plats båda två så den idén la vi ner ;-) Det fanns även pool på hotellets tak, vi hade tänkt testa det men poolen var pyttepytteliten så det var en besvikelse och något vi valde bort. Vi har promenerat och myst, ätit god mat; Italienskt i måndags (och jag fick inte ont i magen som jag brukar få av pasta), igår åt vi sallad. Lite sliten är jag i dag efter gårdagens promenad (bl.a haha) så det känns skönt att sitta i första klass på tåget, lugnt och fridfullt är det trots att tåget är fullsatt. Massor av bilder finns i fotodagboken.

Halva första semesterveckan har gått, nästa vecka är det rätt fullbokat. Jag ska, om allt går enligt planerna, vara med på Färilaveckan. Men just nu är vi bara två personer och då vill inte jag vara med, för då blir det så många dagar man måste jobba. Så vi får se hur det blir...
Sen tänkte jag även hinna med att åka till Stockholm till Uffe och ungarna, de drar nog dit på tisdag eller onsdag och jag tänkte åka ner och följa med till Tom Tits i Södertälje. På torsdag nästa vecka är det hojåkning med Hasse P och SR Gävleborg och ja sen är den veckan slut. Har inget planerat direkt vad gäller återstoden av min semester förutom att mamma och jag ska till Stockholm tre dagar i slutet av juli.

2 kommentarer:

catja sa...

"bl.a haha" Kan vi få just de orden lite mer utvecklade? :D :D :D

Marion sa...

Mysigt med D. '

Göteborg är en fin stad, även om jag inte utforskat hamnen när jag varit där. Fina bilder du tagit!