2010-07-09

♥ Gustav och Elin ♥

Idag har jag grejat lite inför Färilaveckan som drar igång i morgon. Igår gjorde jag 7 nya ringar och 5 tavlor, idag några tavlor till... Nu återstår att se om de går att sälja... Vi har fejat och städat stallet där vi ska husera under veckan. Det kallas stall, och var ett ställe där man hade hästarna under tiden man var i kyrkan på gudstjänst. Det är vackra slitna golv där många hovar har stått och slitit. Charmigt så det förslår. Vi är tre tjejer som delar stall, jag ska "jobba" två dagar och övertalade kusin Emma att ta en av mina dagar också så jag kan åka på hojtur nästa lördag. Inte fel med stora kusiner ;-)

Kvällen tillbringades med Uffe och barnen. Elin ville till kompisen Tilde "uppi backen" så jag cyklade dit med henne, Gustav följde med. Sen klippte jag Uffe och även Gustav fick en duvning med trimmern. Han har haft färgat mörkt hår som var fint när det var nygjort men nu var det liksom utväxt. Efter klippningen ser han ut precis som jag tycker allra bäst om. Snart kommer hans hår att vara sådär fint blekt som det alltid blir på sommaren. Elins hår är långt tjockt och fint trassligt. Hon passar så bra i långt hår...
Efter klippningen åkte Gustav med mig på Triumphen ner till Ljusdal. Uffe och Elin mötte upp på Brollans för en mjukglass. Jag har köpt mjukglass typ två gånger sedan jag operades och jag tänkte mig inte för. Köpte en bägare. Skulle såklart ha tagit barnvarianten. Jag åt kanske 5 skedar sen var det stopp, det var HUR mycket glass kvar som helst. Dumt. Verkligen.

Jag fick med mig åtta nya cd-skivor hem från Göteborg. Spelar dem hela tiden. HÖGT som fan.
Simply Red
John Mayer x 3
Sade
Waterboys
Ratata
Ulf Stureson
Billy Idol

I morgon blir det hojtur. Ända till Röros ska vi, i fjol blev det ca 80 mil innan vi var hemma. Pust, en riktig långtur med andra ord, men vädret kan inte bli bättre!

4 kommentarer:

Susanne sa...

Min smarta smarta smarta kryddburkslösning (lägg av!) går ut på att jag tar en stor plastlåda med inte så hög kant och ställer ner alla burkar i. När jag ska ha en krydda får jag ta ut lådan ur skåpet och sen leta efter den jag ska ha. Det går inte att se etiketterna så jag får lyfta på en efter en.

Skitsmart va?

;-)

Mia sa...

Waterboys är verkligen en gammal gammal favorit! =o) (tror jag hörde dem första ggn i mitten på 80-talet) Härlig musik...

Ta´t lugnt med portionsstl i fortsättningen. Finns annat o lägga pengarna på...ju! ;)

catja sa...

Jag gjorde detsamma igår. Spelade HÖGT alltså. Bara det att förstärkaren stoppade små korta sekunder med jämna mellanrum och skrev ut "overload" på displayen...måste vara det varma vädret...väl? ;)

Marion sa...

Ooooh Ratata! Nostalgi!