2010-07-14

Strandbesök och högklackat...

I förrgår åkte jag till Nore badstrand, som var mitt favoritställe som tonåring. I takt med att siffrorna på vågen ökade så höll jag mig borta från stränder. Innan jag köpte huset så bodde jag ju i Lillhaga där vi hade egen strand och där var det sällan fler än 5 personer vilket gjorde att jag faktiskt badade där emellanåt.
I höstas då vi åkte till Lanzarote blev första strandbesöket på många år. Nu i juni var jag till Grekland och då var vi på stranden varje dag. I utlandet känner ju liksom ingen igen mig. Men nu var det då dags att åka till Nore. Det var sig likt ;-) Jag har mycket slappt skinn sedan viktnedgången men det värsta går att dölja. Det var en riktigt härlig dag i måndags, varmt!

Brände mig lite i solen så jag höll mig ifrån den igår. Åkte därför till Ikea och Valbo köpcenter. Hittade en tröja och en tunika. Lite småprylar från Ikea följde med hem också ;-)
På vägen hem åkte jag in i Bollnäs på nya favoritaffären Deichmann som har skor upp till 45 för tjejer. Hade kikat på ett par skor med lite högre klack förut, nu köpte jag dem. Gröna med kilklack. Undrar om jag nånsin kommer att använda dem?!? Får väl träna på att gå i dem här hemma först... hihi

Idag har jag lunchat med Anna-Lena och sen blev det stranden ända till halv sex. ha pulat på lite här hemma ikväll, klippt gräset, vattnat och grejat i växthuset. Borde rensa i röran, borde putsa fönstren i vardagsrummet, borde städa på kontoret. Men jag har fanimej ingen lust!

1 kommentar:

catja sa...

Vem har lust att göra NÅGOT ALLS i värmen?