2010-07-29

Stockholm

Mamma och jag har varit i Stockholm några dagar. Det är alltid härligt att åka på en liten minisemester, men ack så jobbigt det är! Jag får så ont i mina höfter av promenader så på tisdag kväll beordrade jag nästan mamma ut och leta efter en rullstol. Nädå, men ont hade jag.

Vi har varit i Gamla stan, på Fotografiska och njutit av bl.a Annie Lebovitz fotografier. Dit kommer jag att åka fler gånger, det kan jag lova. Massor av folk överallt i Stockholm på gott och ont. Det var invasion vid frukosten på hotellet (Amaranten bodde vi). Allt tog slut och det kunde liknas vid en rea på gamla tidens JC i Ljusdal, då folk drog kläder ur händerna på varandra ;-)
Efter dessa tre dagar kan man verkligen utbrista "japaner, japaner, japaner" för såna fanns det gott om kan jag säga.

Jag har shoppat. Snälla, påminn mig om att tunikor, det behöver jag inte köpa på ett bra tag. Har dock inte köpt ett enda ljus och inget te, eftersom jag har köpstopp på de två sakerna ;-)
Så, tre tunikor, två linnen och lite annat krimskrams följde med hem. En lampa jag köpte på Indiska gick tyvärr sönder under hemresan.

Stod längre och fingrade på en sån här velourjacka på Årstiden. Vill så gärna ha den. Men inte för drygt tvåtusenspänn! Nu ska jag leta på nätet om de finns att köpa billigare nånstans. En olivgrön skulle passa bra i min garderob!
Vi var även på bio. Inception såg vi. Vem kan komma på en sån spektakulär histora? Bra effekter, bra skådisar och ja helt enkelt en bra film. Dock kan jag (är det tantvarning?) tycka att det är så jädra högt ljud på bio ibland. Jag är lite känslig för höga ljud och på reklamen har de ännu högre volym och då måste jag ibland hålla för öronen ;-)
Hur som helst, se filmen! Minns ni förresten Tom Berenger, som bl.a var med i min gamla favoritfilm "Tracys hämd"? Han var sååå snygg tyckte jag då. Han hade blivit sååå gammal och var verkligen olik sig!

Idag stundar skjutsning av mormor till Hudiksvalls Sjukhus. Efter den resan lär jag vara nästintill utbildad läkare, för sjukdomar, det vet min mormor allt om. Det är typ det enda hon pratar om. Jag ska även leverera en tavla med slutstation Visby, hos köparens svärföräldrar i Hudiksvall. I morgon åker jag till Gävle för eget sjukhusbesök. Jahapp, är det det här som kallas semester? En vecka kvar...
En sån här lampa - tea light - vill jag ha i julklapp. Tack på förhand ;-)

1 kommentar:

Marion sa...

Fin lampa, var finns den???