2010-07-30

Beroende

Dom säger att du är beroende av spriten,
jag skulle vilja säga att du satt i skiten
ända från början, från första början

Jag står vid scenen och då ser jag dej sitta vid ett bord i parken
och din mamma sitter bredvid hon höll dej borta från knarket
för en tid i alla fall men det som faller når snart marken

Och där sitter ni tillsammans som det vore skolavslutning
och vår blomstertid den kommer med förruttnelse och hemlig njutning
och jag studsar när jag ser dej och jag tänker håll dej undan
och jag hör att dansen börjar borta vid rotundan

Dom säger att du är beroende av spriten,
jag skulle vilja säga att du var under isen
redan från början, från första början

Men du ser mej och du säger men vad kul att det går bra för dej
och dina kalla gråa ögon tittar plötsligt upp på mej
och det är då som nånting brister långt därinne igen

Jag hade hört en massa rykten och jag visste att du var förlorad
och kanske är du borta nu eller ligger hos nån hora,
nu när vår lilla barnaskara spritts som askan över fälten
står jag ensam kvar på stranden och håller liv i elden

Dom säger att du var beroende av spriten,
jag skulle vilja säga att du satt i skiten
ända från början, från första början

Men för mej så är du död och så kommer det att vara.
mitt hat det bär jag med mej det är allt jag tänker spara
Nu när vår lilla barnaskara spritts som askan över älven
står jag ensam kvar på stranden och håller liv i elden

Nu säger dom att du är beroende av spriten,
det kan man säga att du var redan som liten
och du drog med dej så många du kunde i skiten
stackars liten

Hittade ingen länk till just den här låten, men den här artisten är det i alla fall

Inga kommentarer: