2011-03-12

Lista

Vilken svordom använder du mest?
Fan och jävlar

Äger du en iPod?
Japp, använder den när jag åker tåg typ. Iphonen har så dåligt batteri...

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
6.10, 6.20, 6.30, 6.40 och 6.50. Jag är en notorisk znooozare!

Hur många resväskor äger du?
Ingen, men en halvstor weekendväska

Använder du flip-flops?
Njae

Var köper du dina matvaror ifrån?
Oftast på Coop

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ja

Vilken var den senaste filmen du såg?
Frozen river

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Med en vän. Men har inga problem att umgås med barnfamiljer heller...

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag skulle köpa mig ett badrum så jag slipper duscha i källaren

Har någon någonsin kallat dig lat?
Japp mina föräldrar, och jag har alltid varit väldigt lat så det var nog befogat

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Det har jag aldrig gjort!

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
I bilen: Bo Kaspers Orkester
Hemma: Har cd-växlare men den jag lyssnade på ikväll var Gavin McGraw

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
U2 är alltid bäst!

Vad åt du till middag senast?
Middagen idag var kyckling med soltorkade tomater, paprika och cremefraiche samt lite kryddor, till det fullkornsris

Använder du huvtröjor?
Ibland

Kan du vissla?
Väääldigt dåligt!

Vem var den senaste som ringde dig?
Anna-Lena

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Berg och dalbana

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Absolut!

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja!

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Närmaste ligger typ 7 mil härifrån. Det är ett ganska litet köpcentrum...

Hur många syskon har du?
En lillebror

Är du blyg inför det motsatta könet?
Ja

Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen

Äger du några band t-shirts?
Japp, jag har typ 4 U2-tröjor

När flög du senast?
I somras till Grekland

Läser du för skojs skull?
O ja, läser jämt

Diskar du din egen disk?
Japp, diskar för hand trots att jag har diskmaskin. Jag gillar att diska!

Har du gråtit offentligt?
Ja, på begravningar till exempel

Har du en stationär dator eller en laptop?
En av varje

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jaa, så ofta jag kan

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Har gjort tre tatueringar, men har tagit bort en av dem. Ska göra en ny bara jag kommer på ett bra motiv

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Näe det behöver han inte, man kan splitta notan

Kan du kasta macka?
Nej

Har du någonsin varit på Jamaica?
Aldrig

Vad har du med dig in på bion?
Godis

Vem var din favoritlärare och varför?
Jag tyckte mycket om min första lärare i ettan, Ulla Fredriksson. Hon var så snäll och vacker!

Vad har du för väder?
Det är natt, har därför ingen aning...

Har du en blogg?
Ja, annars skulle ingen kunna läsa detta!

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Svenska och engelska

Gillar du att flyga?
Ja

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Respekt

När sov du senast på golvet?
När vi vakade för pappa sov jag på en madrass på golvet i hans rum

Om du har körkort, när fick/tog du det?
15 september 1983 för bil
1984 för lastbil
1986 för buss
1991 för motorcykel

Vilken är din favoritdrink?
Ingen aning, nån syrlig sak kanske...

Gillar du din boendesituation?
Ja, jag trivs bra i mitt hus även om jag kikar på nya objekt som ligger närmare Ljusdals centrum

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Inte många, jag somnar sällan före halv ett på vardagarna

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Ja ibland är det så. Inte just nu dock

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej

Vilken är din favoritfrukt?
Färsk ananas

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Näe!

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
47

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Hahahhaha, sover Dolly Parton på rygg?

Tror du på liv på andra planeter?
Jag vet faktiskt inte

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Minns inte ens när jag var arg senast

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Sånt ägnar jag inte ens en tanke...

Vad var det senaste du åt?
Fil med hemgjord müsli

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Har alltid haft mycket killkompisar men nu är det nog mest tjejer som är mina närmaste vänner

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Har faktiskt ingen aning, det var ju poppis med dubbelnamn på den tiden (jag är döpt till Eva-Marie)

Gillar du senap?
Ja

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
You can do it!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Why not?

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Hm, kanske Pippi Långstrump

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Skyddsplast till min iPhone

Tycker du om att krama folk?
Ja

Äger du en digitalkamera?
Jag äger två

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
För längesen så fick jag höra att jag var lik Alison Moyet

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Många, många...

Tycker du att du är attraktiv?
Nja, men ibland glimtar det väl till och jag tycker att jag ser ok ut...

Vad är du allergisk mot?
Kattungar

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, varför skulle jag få det?

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Oskar

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Typ alla eller ingen...

Inga kommentarer: