2011-03-26

Då var det gjort!

Nu är jag hemma igen efter min operation. Allt har gått bra.
Minns inte ens att jag låg på uppvaket, vips låg jag på "mitt" rum. Ont såklart. Men jäklars vad skönt att det är gjort!

Nu har jag ett ärr från sida till sida med en MASSA stygn. Jag har en ny navel. Jag har blåmärken där de har fettsugit, jag är svullen och har jätteont.
Men.. jag är av med min mage! I morse duschade jag för första gången sedan i tisdags, jag är väldigt svullen och magen kommer ju aldrig att bli någon tvättbräda det är ett som är klart. Men den stora fettbobben som hängde där är i alla fall borta! På morgonen innan operationen så träffade jag kirurgen och hon ritade med tusch på magen där hon skulle skära. Jag frågade då om de väger skinnet som de tar bort?
-Ja, men du kommer att bli jättebesviken. Ni som gör bukplastik tror att det är en himla massa kilon men det är det inte, för huden är inte så tung. Jag är nöjd om det blir ca 1 kg, sa doktorn.

Men hur som helst så hade jag i alla fall väldigt mycket "häng", så det blev -2,2 kg och 1 liter fett har de fettsugit bort.

Jag bär nu en gördel som går ända upp till tuttarna. Den har ben och hål i skrevet. Den ska jag ha mig dygnet runt i tre veckor, sedan dagtid i 2-3 veckor. Det är inte kul att gå på toa med gördeln på kan jag säga. Det känns som att jag har byxor på mig ju. Kissa genom hålet gick ok, men när jag skulle göra "tvåan" igår så var jag tvungen att ta av gördeln, fick någon mental spärr där, så det gick helt enkelt inte, hihi...

Mot värken så fick jag Citodon utskrivet men jag är inte så mycket för att äta en massa piller så jag hämtade inte ut dem faktiskt. Jag ska även ta antibiotika samt sprutor som förhindrar blodpropp. Den medicinen ska jag vara noga med. Såg att jag hade några Citodon hemma sedan min Gastric bypass, får väl ta det om jag får för ont.

Nu ska vi se hur det går att vara sjukskriven. Jag blir ju så himla uttråkad och rastlös!

1 kommentar:

Emma sa...

Vad skönt att din op är gjord, ta det nu lungt och samla kraft!!! Kramis