2011-03-10

Sportlov

Jag har varit i Stockholm hos Mimmi söndag-onsdag. Tog semester eftersom det är sportlov här nu. Skönt! Lite bilder och sånt finns i fotodagboken. Lite shoppat blev det trots att jag inte var på riktigt shoppinghumör - mycket märkligt. Jag köpte ett fodral till min iPhone, en tunika på Gudrun Sjödén, en tröja på Gina Tricot, ett linne på Vero Moda, tyger som jag ska sy lampskärmar av, en grilltång ;-), gardintyg och ett jättefint brickbord.

Det har varit skönt med miljöombyte.
I år har det varit ett hektiskt gymnasieval, åtminstone mentalt. Det tar på krafterna att jobba på fyra skolor. Jag måste alltid ha full koll på vad jag ska ha med mig när jag åker från ena stället till det andra. Komma ihåg vad den och den eleven ville ha information om etc etc. Men jag trivs och älskar mitt jobb.

Sen är det skönt att jobba på gymnasiet en dag i veckan. Det är en helt annan nivå där. De är tre år äldre och det märks tydligt kan jag säga. Så mogna och tar egna initiativ på ett helt annat sätt.

Frågan är; om (nu spekulerar jag bara, har inte hört något knystas om det, men OM alltså)
- jag skulle bli erbjuden heltidstjänst i Ljusdal, skulle jag då säga upp min 20% i Bollnäs?
För ett år sedan skulle jag ha svarat JAAAAAAAAA
Men nu är inte svaret lika enkelt. Jag känner att jag har väl inte blivit sådär jättebra behandlad här i kommunen. Det har varit hit och dit vad gäller min anställning, det har lovats runt och hållits tunt, jag har mycket lägre lön än mina kollegor etc etc. Sånt spelar också roll.

Inga kommentarer: