2011-08-10

Glömsk

Jag är en sån där människa som har ganska bra koll (läs stenkoll) på det mesta "praktiska" runtomkring mig, jag är alltid förberedd när jag ska på möten på jobbet, har alltid tänkt "lite längre" och har logistiken klar etc.
Men... vissa saker har jag oerhört svårt att komma ihåg... Jag är glömsk helt enkelt!
Det är ganska irriterande när jag glömmer att ta med mjölk till jobbet, för jag gillar inte kaffe utan mjölk! En annan sak som jag helt enkelt insett att jag ständigt kommer att glömma, det är att ställa ut soptunnan när det är dags för sophämtning. Därför står min stoptunna alltid framme, ute vid vägen. Snyggt som fan! ;-)
Handen på hjärtat - det är väl bara att inse att minnet knappast kommer att bli bättre, snarare tvärtom...

Den här sommaren har jag verkligen slukat böcker! Jag har läst den ena efter den andra... Just nu läser jag Tusenskönor av Kristina Ohlsson. Har massor av böcker som ligger på "kö". Men ibland blir det bara för mycket deckare och kriminalhistorier.
På min "att-läsa-lista" står just nu:
Robert Pirsig - Zen och konsten att sköta en motorcykel
Anders deLamotte - Geim
Markus Zuzak - Boktjuven
Linda Olsson - Det goda inom dig
Peter Robinson kommer snart med en ny bok, den ska läsas!

Jag är vrålsugen på en utlandsresa i september. Det finns rätt mycket billiga resor nu. Grekland, jaaa tack!

Inga kommentarer: