2011-08-29

Weekend i Stockholm

I helgen var jag i Stockholm och hälsade på Mimmi med familj. Åkte på torsdag eftermiddag, tog bilen för vi skulle ju på Ikea ;-)

På vägen ner svängde jag in i Gävle och fikade med en av mina f.d elever som nu har börjat gymnasiet i Gävle då. Det är inte så himla lätt när man är 16 år att flytta 20 mil hemifrån, börja ny skola och inte ha några kompisar på orten. Men B är en kanontjej och det kommer att gå bra för henne bara hon ger sig tid att landa och förhoppningsvis får nya kompisar. Riktigt mysigt att ses!

Mimmi och jag har haft mycket tid för oss själva. På fredagen lämnade vi barnen på skola/dagis och sen åkte vi till Kungens Kurva och Ikea. Jag köpte en byrå som jag ska ha i duschrummet och ha handdukar och sånt i. På vägen tillbaka stannade vi på Nacka Forum för lunch + shopping. Vi hämtade barnen vid 16 och sen blev det lek och bus + middag.

Efter maten bestämde Mimmi och jag oss för att åka till något som heter Restaurang J i Nacka, som ligger nere vid vattnet. Vädret var fantastiskt vackert och det innebar att det var proppfullt + lååång kö till stället. Hm, vad gör vi då... Tja, åka in till stan kanske? Mimmi gillar inte att köra, särskilt inte i stan, så jag körde in och hon körde hem, för jag tog ett glas vin. Vi satt på söder på en uteservering och myste som tusan, varmt och skönt!

Lördag: Tog bussen till stan och strosade först runt på Östermalm en stund. Östermalmshallen är underbart, brukar alltid se någon kändis där också, men icke idag. Såg dock Mona Sahlin på fredagen i Nacka. Vi åt middag på en grekisk restaurang på Söder - Kamarina och vi satt ute även ikväll.

Mimmi har så fina barn; Martin 7, Ellie 5 och Gustav 4.
Vi kom på att Mimmi + Ellie skulle kunna åka till mig någon helg så skulle vi kunna ha tjejhelg. Denna idé lanserade vi till Ellie vid söndagens frukost. Idag fick jag ett sms där Mimmi skrev att Ellie inte gör annat än frågar: "hur många dagar är det tills vi ska till Emo?" Sen undrade hon också om jag har popcorn hemma ;-) Sötis!

Det var rea på många ställen. Detta innebar följande till det Olssonska hemmet: 3 halsdukar på Indiska för totalt 70:-, tröja på Gina Tricot för 100:-, byrån på Ikea har jag redan nämnt. Åsså slog jag till och köpte ett par stövlar med lite högre klack. Ja inte särskilt höga alls i många ögon mätt säkert, men i MINA ögon så känner jag mig som en kalv på grönbete. Jag måste träna på att gå i dem för eventuellt blir det en retur där. De var billiga eftersom det var fuskskinn, men ändå liksom...

1 kommentar:

Cordelia sa...

Låter som en kanonhelg!