2011-08-19

Skallebank...

Usch och blä vilken huvudvärk jag har haft hela veckan. Jag har typ aldrig huvudvärk. Det är nog kombinationen "börja-jobba-efter-semestern" och teaterrepetitionerna som är orsaken skulle jag tro. Jobba hela dagen och sen repa teater i 4 timmar liksom... Men kul är det! I onsdags var det jag som fick öva på några av mina monologer, fy fasen vad det var jobbigt och svårt att stå i centrum. Att leva sig in i det man ska säga är INTE lätt kan jag säga. Det jag tränade på var ju mina egna ord, men det är inte samma sak att säga dem med samma inlevelse som när de kom spontant liksom... Regissören R säger att han tycker om mitt tydliga kroppsspråk och att jag ska använda mig av det, men liksom huuuur lätt är det då? Men jag får väl öva, öva, öva...

Nu har jag precis duschat och ska krypa ner i en renbäddad säng, finns det nåt skönare. Ja, självklart finns det nåt skönare, men ni förstår hur jag menar...

Jag undrar verkligen var mitt pysselbehov har tagit vägen? Jag har inte pysslat på... ja... säkert i hundra år... eller nåt sånt. Kan man söka för sånt?
Har i alla fall fem tavelbeställningar som skall göras, jag har inte haft tid denna vecka men om det blir skitväder i morgon så ska jag producera några. Vid finväder finns jag såklart på tvåhjulingen!

1 kommentar:

Cordelia sa...

Ny bloggadress:

http://avigsidan.net